[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 11، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1401 ) ::
جلد 11 شماره 1 صفحات 48-37 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی میزان کاربست آموزش الکترونیکی در دانشجویان پرستاری دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران در سال 1399
نفیسه ماجانی ، مجتبی رضایی راد
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، گروه علوم تربیتی دانشگاه ازاد اسلامی واحد ساری. ، mojabarezaeirad@yahoo.com
چکیده:   (1722 مشاهده)
مقدمه: در دوران همه گیری کووید-19، استفاده از آموزش الکترونیکی آنلاین در آموزش عالی رشد ویژه­ای یافته است. بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان کاربست آموزش الکترونیکی در دانشجویان پرستاری دانشکده­های پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در سال 1399 انجام شد.
روش کار: این مطالعه با روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام شد. جامعه آماری، کلیه دانشجویان پرستاری دانشکده­های پرستاری به تعداد 650  نفر بود که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای طبق جدول کرجسی­و­مورگان 242 نفر (تعداد زن= 184 نفر و تعداد مرد= 58 نفر) به­عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه 20 سوالی محقق ساخته میزان کاربست آموزش الکترونیکی با اقتباس از پرسشنامه فرج اللهی (1391) بود که به صورت مراجعه حضوری و آنلاین توزیع گردید. پس از گردآوری اطلاعات، داده ها از طریق نرم افزار SPSS نسخه 23 و با بهره گیری از آزمونهای آماری تی تک گروهی و تی مستقل مورد تحلیل قرار گرفت
یافته­ ها: میانگین میزان کاربست آموزش الکترونیکی در دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران (06/1 ± 60/3) بالاتر از متوسط (نقطه برش: 3) است (05/0P <). میزان کاربست آموزش الکترونیکی (06/1 ± 60/3) و ابعاد آن کیفیت اطلاعات (98/0 ± 74/3)، کیفیت سیستم (25/1 ± 45/3)، کیفیت خدمات (14/1 ± 53/3) و رضایت الکترونیکی (39/1 ± 33/3) در بین دانشجویان زن و مرد در دوران همه­گیری کرونا، متفاوت نیست (05/0< P).
نتیجه­ گیری: میزان کاربست آموزش الکترونیکی در دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بیش از متوسط، مطلوب و رضایت­بخش است و جهت افزایش سطح آن می‌توان با مقایسه وضعیت موجود با دیگر مراکز آموزش عالی کشورهای توسعه یافته به تعیین و رفع شکاف در مراکز آموزشی داخل کشور دست یافت.
واژه‌های کلیدی: آموزش الکترونیکی، دانشجویان، پرستاری.
متن کامل [PDF 337 kb]   (1091 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/6/17 | پذیرش: 1400/12/10 | انتشار: 1400/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Majani N, Rezaei Rad M. Application of E-learning in nursing students of Islamic Azad Universities of Mazandaran Province. 3 JNE 2022; 11 (1) :37-48
URL: http://jne.ir/article-1-1328-fa.html

ماجانی نفیسه، رضایی راد مجتبی. بررسی میزان کاربست آموزش الکترونیکی در دانشجویان پرستاری دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران در سال 1399. آموزش پرستاری. 1401; 11 (1) :37-48

URL: http://jne.ir/article-1-1328-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4645