[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 2، شماره 1 - ( بهار 1392 ) ::
جلد 2 شماره 1 صفحات 49-54 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش پرستاری مبتنی بر شواهد
بتول نحریر ، ناهید رژه، عباس عبادی
د ع پ بقیه ا...الاعظم عج ، rnehrir1739@yahoo.com
چکیده:   (22064 مشاهده)
استفاده از شواهد در بالین به افزایش کیفیت مراقبت از سلامت منجر خواهد شد. پرستاری مبتنی بر شواهد فرآیندی است که در سال‌های اخیر به عنوان شیوه‌ای برای مراقبت‌های بهداشتی و درمانی براساس جدیدترین یافته‌ها مطرح شده است. طی این فرآیند پرستار می‌تواند با استفاده از شواهد تحقیقات موجود، مهارت بالینی خود و عملکرد بیمار، تصمیمات بالینی مناسب را اتخاذ نماید. مطالعات صورت گرفته نشان می‌دهد که پرستاران در عملکرد مبتنی بر شواهد با مشکل مواجه بوده‌اند و بیشترین مشکل آن‌ها یافتن بهترین شواهد، شناسایی منابع صحیح، استفاده از روش‌های جستجوی بهینه و ارزیابی شواهد ذکر شده است. هدف از نگارش این مقاله تعیین عوامل مؤثر بر پرستاری مبتنی بر شواهد است که به روش مروری و با مطالعه مقالات موجود در حوزه پرستاری مبتنی بر شواهد انجام شده است
واژه‌های کلیدی: پرستاری مبتنی بر شواهد، آموزش پرستاری، یادگیری مبتنی بر شواهد، شواهد و قضاوت حرفه‌ای، گام‌های یادگیری مبتنی بر شواهد
متن کامل [PDF 993 kb]   (5052 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: ۱۳۹۲/۳/۱۷ | پذیرش: ۱۳۹۲/۱۰/۱ | انتشار: ۱۳۹۲/۱۰/۱
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

nahrir B, Rejheh N, Ebadi A. The evidence-based nursing education. 3 JNE. 2013; 2 (1) :49-54
URL: http://jne.ir/article-1-98-fa.html
نحریر بتول، رژه ناهید، عبادی عباس. آموزش پرستاری مبتنی بر شواهد. آموزش پرستاری . 1392; 2 (1) :49-54

URL: http://jne.ir/article-1-98-fa.html

دوره 2، شماره 1 - ( بهار 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 792 queries by yektaweb 3506