[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 8، شماره 5 - ( آذر و دی 1398 ) ::
جلد 8 شماره 5 صفحات 62-55 برگشت به فهرست نسخه ها
کسب نگرشی نو در مراقبت از بیماران نابینا با استفاده از مدل شبیه سازی
معصومه مالک ، علیرضا نیکبخت نصرآبادی ، هاله جعفری ، محبوبه شالی
علوم پزشکی تهران ، malek@gmali.com
چکیده:   (2482 مشاهده)
مقدمه: برنامه ریزی دقیق و مناسب در حیطه آموزش بالینی در ایجاد توانمندی و کسب مهارت های لازم در دانشجویان پرستاری بخش مهمی از آموزش پرستاری را شامل می­شود. با توجه به اینکه دستیابی به توانمندی و مهارت بالینی به علت محدودیت های تکنیکی و اخلاقی در بالین، به راحتی امکانپذیر نیست، استفاده از روش های نوین آموزش در این زمینه کمک کننده است. استفاده از شبیه سازی یکی از روش های نوین آموزش در پرستاری است. مطالعه حاضر با هدف تبیین تجربیات دانشجویان پرستاری در ارتباط با شبیه سازی نابینائی صورت گرفت.
روش کار: در طی یک مطالعه کیفی (تحلیل محتوا قراردادی)، جمع آوری داده ها از طریق مصاحبه های نیمه ساختارمند و دو گروه متمرکز، در فاصله فروردین تا مرداد 1398 انجام شد. از طریق نمونه گیری هدفمند، چهارده دانشجوی پرستاری در حال تحصیل در دانشگاه علوم پزشکی تهران، وارد مطالعه شدند. جمع آوری داده ها تا زمان رسیدن به اشباع داده، ادامه پیدا کرد. مدت مصاحبه ها 60-45 دقیقه بوده و تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از روش گراندهیم و لاندمن صورت گرفت. در این تحقیق تلاش شد تـا بـراساس معیارهای موثق بودن داده­های کیفی و تجـزیه وتحلیل آنها عمل گردد.
یافته ها: در تحلیل اولیه تعداد 231 کد به دست آمد که پس از مقایسه و تقلیل، در نهایت دو درون مایه اصلی و هفت زیرطبقه پدیدار شدند. درون مایه های اصلی پژوهش شامل کسب دیدگاهی نو و مراقبت متحول شده در سایه تجربه، بودند.
نتیجه گیری: براساس نتایج حاصل از این مطالعه، استفاده از آموزش به روش شبیه سازی، شیوه ای مؤثر در فرآیند تدریس و ارزشیابی میزان دانش و مهارت­های ضروری برای دانشجویان پرستاری می­باشد.  لذا بکارگیری این شیوه تدریس به کلیه مسئولان آموزشی آموزش پرستاری توصیه می­شود.
 
واژه‌های کلیدی: نابینائی، دانشجوی پرستاری، شبیه سازی بیمار
متن کامل [PDF 1012 kb]   (1303 دریافت)    
نوع مطالعه: کیفی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/6/21 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

makek M, nikbahkt Nasrabadi A, jafari H, Shali M. A New perspective in Blind Patients Care by Using Simulation Model. 3 JNE 2019; 8 (5) :55-62
URL: http://jne.ir/article-1-1077-fa.html

مالک معصومه، نیکبخت نصرآبادی علیرضا، جعفری هاله، شالی محبوبه. کسب نگرشی نو در مراقبت از بیماران نابینا با استفاده از مدل شبیه سازی. آموزش پرستاری. 1398; 8 (5) :55-62

URL: http://jne.ir/article-1-1077-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 5 - ( آذر و دی 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4645