[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 8، شماره 5 - ( آذر و دی 1398 ) ::
جلد 8 شماره 5 صفحات 38-33 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری خلخال در مورد وضعیت آموزش بالینی در سال 1398
جواد عبادی ، میلاد جعفری ، تهمینه مرادی ، خدیجه نصیری
کارشناسی ارشد پرستاری و عضو هیات علمی، گروه پرستاری داخلی – جراحی، دانشکده علوم پزشکی خلخال، خلخال، ایران Tell: 09118109081 E-mail: Khadije.Nasiri@yahoo.com ، Khadije.Nasiri@yahoo.com
چکیده:   (2840 مشاهده)
مقدمه: یکی از مهمترین بخش­های آموزش در پرستاری، آموزش بالینی است. ارزیابی وضعیت آموزش بالینی به رفع یا اصلاح نقاط ضعف کمک کرده و می­تواند موجب بهبودی دستیابی به اهداف آموزشی گردد. لذا مطالعه حاضر با هدف تعیین دیدگاه دانشجویان پرستاری خلخال در مورد وضعیت آموزش بالینی در سال 1398 انجام شد.
روش کار: پژوهش حاضر یک مطالعه توصیفی مقطعی می باشد که در اردیبهشت و خرداد ماه سال 1398 بر روی 136 نفر از دانشجویان پرستاری دانشکده علوم پزشکی و آزاد شهر خلخال انجام شد. نمونه گیری به روش سرشماری انجام شد. ابزار جمع آوری اطلاعات پرسشنامه وضعیت آموزش بالینی می باشد. داده ها پس از جمع آوری با استفاده از نرم افزار SPSS/23 ویراست23 در سطح معنی داری (05/0> P ) و با استفاده از آمار توصیفی میانگین و انحراف معیار و نیز آزمونهای استنباطی کای دو، ANOVA و ضریب همبستگی پیرسون تجزیه و تحلیل شد.  
نتایج: میانگین و انحراف معیار نمره دیدگاه دانشجویان در مورد وضعیت آموزش بالینی 58/17 ± 56/81 بود که عنوان کننده وضعیت خوب آموزش بالینی بود. همچنین بیشترین نمره مربوط به  اهداف و برنامه ریزی" و "مربی" به ترتیب با میانگین و انحراف معیار  89/5 ± 57/27 و 17/45 ± 39/23 بود که نشان دهنده وضعیت متوسط آموزش بالینی بود.
نتیجه گیری: مجموع یافته های مطالعه حاضر نشان می­دهد با وجود اینکه از دیدگاه دانشجویان پرستاری وضعیت آموزش بالینی خوب بوده اما محیط بالینی و نظارت و ارزشیابی در حد متوسط می باشد. لذا پیشنهاد می شود روش های مناسب نظارت و ارزشیابی دروس بالینی تدوین و تامین محیط های بالینی مناسب در اولویت دانشکده های پرستاری قرار گیرد.
 
واژه‌های کلیدی: آموزش بالینی، آموزش پرستاری، دانشجویان پرستاری، دیدگاه
متن کامل [PDF 1181 kb]   (1197 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/7/20 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ebadi J, Jafari M, Moradi T, Nasiri K. Nursing Students' Views Regarding Elements Effective on Clinical Education in Khalkhal, 2018. 3 JNE 2019; 8 (5) :33-38
URL: http://jne.ir/article-1-1088-fa.html

عبادی جواد، جعفری میلاد، مرادی تهمینه، نصیری خدیجه. بررسی دیدگاه دانشجویان پرستاری خلخال در مورد وضعیت آموزش بالینی در سال 1398. آموزش پرستاری. 1398; 8 (5) :33-38

URL: http://jne.ir/article-1-1088-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 5 - ( آذر و دی 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4645