[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 2، شماره 2 - ( تابستان 1392 ) ::
جلد 2 شماره 2 صفحات 55-48 برگشت به فهرست نسخه ها
ارزیابی رضایت دانشجویان پرستاری از بسته آموزشی اصول تغذیه با شیر مادر: آموزش مبتنی بر رایانه
محمدعلی وجدانی ، مهدی حارث آبادی ، علی محمد پروینیان ، متین قربانی ، سیده زهرا جلالی
، mohammad7287@gmail.com
چکیده:   (44006 مشاهده)
مقدمه: ارزیابی و به‌کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی، به منظور جلب رضایت دانشجویان و غنی‌سازی برنامه‌های آموزشی ضروری به نظر می‌رسد. آموزش‌های مبتنی بر رایانه قابلیت‌های متعددی دارند، اما با معایبی نیز همراهند، به طوری که یافته‌های حاصل از به‌کارگیری آن‌ها نتایج متناقضی را نشان داده است. هدف از این مطالعه ارزیابی رضایت دانشجویان پرستاری از بسته آموزشی مبتنی بر رایانه «آموزش اصول تغذیه با شیر مادر» می‌باشد. روش: این پژوهش یک تحقیق مداخله‌ای و از نوع کاربردی می‌باشد که در نیم سال اول 1391 به صورت تک گروهی و به صورت تمام شماری برروی دانشجویان ترم 8 پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بجنورد که در حال گذراندن واحد کارآموزی کودکان بوده‌اند، انجام شد. جهت سنجش میزان رضایت دانشجویان، داده‌ها 3 هفته پس از ارایه بسته آموزشی به آن‌ها، توسط پرسشنامه «رضایت از بسته آموزشی» جمع‌آوری گردید و با استفاده از آمار توصیفی و نرم‌افزارهای آماری SPSS v.16 مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافته‌ها: در مجموع 38 نفر از دانشجویان پرستاری در این پژوهش شرکت داشتند. یافته‌ها نشانگر این بود که دانشجویان از بسته آموزشی راضی بوده‌اند. به طوری که 2/67% دانشجویان بیشتر مواقع یا همیشه از محتوای برنامه راضی بوده‌اند. 35/82% افراد در بیشتر مواقع یا همیشه از شکل بسته رضایت داشته‌اند. 45/96% افراد در بیشتر موارد یا همیشه از راحتی استفاده از بسته راضی بوده‌اند و در کل 82% افراد در بیشتر مواقع یا همیشه از کل بسته آموزشی رضایت داشته‌اند. نتیجه‌گیری: بسته‌های آموزشی مبتنی بر رایانه می‌توانند رضایت دانشجویان پرستاری را در آموزش بالینی جلب نمایند. پیشنهاد می‌گردد این بسته‌ها در آموزش دانشجویان پرستاری بیشتر مورد استفاده قرار گیرد
واژه‌های کلیدی: آموزش مبتنی بر رایانه، اصول تغذیه با شیر مادر، دانشجویان پرستاری، رضایت
متن کامل [PDF 683 kb]   (2296 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1392/8/15 | پذیرش: 1392/10/1 | انتشار: 1392/10/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vejdani M, Haresabadi M, Parvinian A, Ghorbani M, Jalali S. Nursing students' satisfaction of the breast feeding educational package: A computer-based education. 3 JNE 2013; 2 (2) :48-55
URL: http://jne.ir/article-1-183-fa.html

وجدانی محمدعلی، حارث آبادی مهدی، پروینیان علی محمد، قربانی متین، جلالی سیده زهرا. ارزیابی رضایت دانشجویان پرستاری از بسته آموزشی اصول تغذیه با شیر مادر: آموزش مبتنی بر رایانه. آموزش پرستاری. 1392; 2 (2) :48-55

URL: http://jne.ir/article-1-183-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 2 - ( تابستان 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4645