[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 2، شماره 4 - ( زمستان 1392 ) ::
جلد 2 شماره 4 صفحات 79-72 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی مشکلات آموزش بالینی در بخش اطفال از دیدگاه دانشجویان و دانش‌آموختگان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر
فائزه جهان‌پور ، احمدرضا زارعی ، مریم روانی‌پور ، نجمه رزازان ، سمیه حسینی
دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ، ahmad.zarei99@yahoo.com
چکیده:   (19057 مشاهده)
مقدمه: آموزش بالینی یکی از ارکان اساسی در برنامه آموزش پرستاری است و اگر این آموزش نتواند مهارت لازم را برای ارایه خدمات بهداشتی درمانی در دانشجویان فراهم کند از وظیفه اصلی خود کوتاهی کرده است. دانشجویان پرستاری با مشکلات عدیده‌ای در حیطه آموزش بالینی در بخش اطفال روبه‌رو هستند. لذا این مطالعه به منظور بررسی مشکلات آموزش بالینی در بخش اطفال انجام شد. روش: روش این مطالعه توصیفی- مقطعی با نمونه‌گیری سرشماری که شامل دانشجویان سال چهارم مقطع کارشناسی پیوسته رشته پرستاری و دانشجویان فارغ‌التحصیل از دانشکده پرستاری و مامایی بوشهر مشغول به طرح در بیمارستان‌های وابسته به دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در سال 92-1391 بودند. ابزار گردآوری داده‌ها پرسشنامه‌ای مشتمل بر دو بخش بود: 1- مشخصات دموگرافیک 2- پرسشنامه مشکلات آموزش بالینی در بخش اطفال. روایی و پایایی پرسشنامه‌ها مورد سنجش قرار گرفت و بعد از آن جهت تکمیل شدن در اختیار نمونه‌های پژوهش قرار گرفت. تجزیه و تحلیل داده‌ها به وسیله نرم‌افزار آماری SPSS v.18 و با استفاده از آمار توصیفی (جداول توزیع فراوانی) انجام شد. یافته‌ها: مهم‌ترین مشکلات آموزش بالینی در بخش اطفال از دیدگاه دانشجویان عبارت بود از کمبود امکانات رفاهی، عدم دسترسی به اینترنت و سایت‌های علمی، کمبود مجلات معتبر علمی در حیطه اطفال در کتابخانه بیمارستان محل کارورزی، مناسب نبودن محل کتابخانه بیمارستان برای مطالعه، عدم ارزشیابی مربیان از فعالیت‌های دانشجویان براساس اهداف کارورزی، غیرشفاف بیان شدن اهداف کارورزی و طرح درس بالینی توسط مربیان و ناتوانی مربیان در اداره و مدیریت کارورزی. نتیجه‌گیری: پیشنهاد می‌شود که مسؤولین مربوطه و برنامه‌ریزان آموزش پرستاری با استفاده از نتایج پژوهش با شناسایی موانع پیش روی آموزش بالینی بخش اطفال دانشجویان و مربیان در جهت بهبود انگیزه و یادگیری دانشجویان گام بردارند.
واژه‌های کلیدی: آموزش بالینی، بخش اطفال، دانشجویان پرستاری، دانش‌آموختگان پرستاری
متن کامل [PDF 733 kb]   (1993 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1393/3/13 | پذیرش: 1393/4/1 | انتشار: 1393/4/1
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jahanpour F, Zarei A, Ravanipour M, Razazan N, Hoseini S. Nursing students’ views on problems in clinical education in the pediatric ward in Bushehr University of Medical Sciences. 3 JNE 2014; 2 (4) :72-79
URL: http://jne.ir/article-1-276-fa.html

جهان‌پور فائزه، زارعی احمدرضا، روانی‌پور مریم، رزازان نجمه، حسینی سمیه. بررسی مشکلات آموزش بالینی در بخش اطفال از دیدگاه دانشجویان و دانش‌آموختگان پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بوشهر. آموزش پرستاری. 1392; 2 (4) :72-79

URL: http://jne.ir/article-1-276-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 2، شماره 4 - ( زمستان 1392 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.07 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4645