[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 4، شماره 4 - ( زمستان 1394 ) ::
جلد 4 شماره 4 صفحات 80-72 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه نگرش اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی تبریز نسبت به مشاوره تحصیلی در سال 1390
مهناز جبرائیلی ، سوسن ولیزاده ، ماهنی رهکار فرشی
گروه کودکان دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ایران ، rahkarfarshim@tbzmed.ac.ir
چکیده:   (8477 مشاهده)
مقدمه: مشاوره یکی از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانشجویان می‌باشد. عدم اعتقاد دانشجویان به مفید بودن مشاوره و وجود تفاوت در نگرش اساتید و دانشجویان می‌تواند یکی از موانع اجرای صحیح این برنامه به شمار آید، لذا این مطالعه با هدف تعیین و مقایسه نگرش اساتید و دانشجویان نسبت به مشاوره تحصیلی انجام شده است. روش: در این مطالعه توصیفی مقایسه‌ای در سال 90، نگرش 31 استاد و 250 دانشجوی (پرستاری ، مامایی و اتاق عمل) دانشکده پرستاری و مامایی تبریز که به روش تصادفی وارد مطالعه شدند، از طریق پرسشنامه 18 سوالی تعیین نگرش نسبت به مشاوره تحصیلی ادهمی و همکاران مورد بررسی قرار گرفته است. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS 13 و آمار توصیفی و استنباطی (آزمون تی مستقل، همبستگی پیرسون و آنالیز واریانس یکطرفه) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: در این مطالعه میانگین و انحراف معیار نگرش اساتید راهنما 19/7±51/73 و دانشجویان 18/8±91/63 بود که این اختلاف از نظر آماری معنی‌دار بود(0001/0P<)، همچنین در این مطالعه میانگین و انحراف معیار نمره نگرش اساتید پرستاری(58/1±37/51 ) به طور معنی داری بیشتر از اساتید مامایی( 80/4 ± 78/47 ) بود(01/0P<). نتیجه‌گیری: بین نگرش اساتید و دانشجویان تفاوت وجود داشت. اساتید مشاوره را برای سازگاری و حمایت از دانشجو لازم می‌دانند. از نظر دانشجویان نیز مشاوره نیازمند تخصص است. توجه به این تفاوت‌ها به هنگام ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط اساتید لازم و ضروری است.
واژه‌های کلیدی: نگرش، مشاوره، اساتید، دانشجویان
متن کامل [PDF 241 kb]   (2049 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/10/14 | پذیرش: 1394/10/22 | انتشار: 1394/10/22
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jebreili M, Valizadeh S, Rahkar Farshi M. Comparison of Faculty Members and Student's Attitude toward Educational Counseling in Faculties of Nursing and Midwifery, 2011 . 3 JNE 2016; 4 (4) :72-80
URL: http://jne.ir/article-1-566-fa.html

جبرائیلی مهناز، ولیزاده سوسن، رهکار فرشی ماهنی. مقایسه نگرش اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی تبریز نسبت به مشاوره تحصیلی در سال 1390 . آموزش پرستاری. 1394; 4 (4) :72-80

URL: http://jne.ir/article-1-566-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 4 - ( زمستان 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4645