%0 Journal Article %A Heidarzadeh, A %A Mirzaei, T %A Forouzi, M %T Comparing the Effects of Heart and Lung examination using simulation mannequin with lectures on midwifery students' knowledge and confidence %J 2 Journal of Nursing Education %V 4 %N 4 %U http://jne.ir/article-1-561-fa.html %R %D 2016 %K Manikins simulation, lectures, Heart and Lung assessment, Knowledge, self- confidence., %X مقدمه: دانشجویان مامایی باید علاوه بر تأمین سلامت مادر، سلامت جنین را نیز در نظر داشته باشند، بنابراین آموزش مهارت‌هایی ازجمله ارزیابی سیستم‌های قلب و ریه در این قشر از کادر درمان اهمیت ویژه‌ای دارد. لذا این مطالعه باهدف مقایسه تأثیر آموزش معاینه قلب و ریه مبتنی بر شبیه‌سازی توسط مانکن با سخنرانی بر دانش و اعتمادبه‌نفس دانشجویان مامایی رفسنجان انجام گرفت. روش: این پژوهش یک مطالعه نیمه تجربی است که در آن 28 دانشجوی مامایی شرکت داشته و به‌طور تصادفی در دو گروه شبیه‌سازی با مانکن و سخنرانی تخصیص داده شدند. ابزار گرد‌آوری داده‌ها شامل پرسشنامه دانش و اعتمادبه‌نفس در ارزیابی قلب و ریه بود. اطلاعات با استفاده از شاخص‌های مرکزی و پراکندگی، آزمون‌های تی تست و تی زوجی تجزیه تحلیل شد. یافته‌ها: میانگین±انحراف معیار نمره دانش در گروه شبیه‌سازی با مانکن و سخنرانی بعد از مداخله به ترتیب 8/0± 21 /9 و 95/1± 5/5 بود؛ که اختلاف آماری معنی‌داری بین دو گروه مشاهده شد(0001/0 > P). همچنین میانگین±انحراف معیار نمره اعتمادبه‌نفس بعد از مداخله در گروه شبیه‌سازی با مانکن 65/3± 35/25 و سخنرانی 61/3± 15 بوده است که اختلاف آماری معنی‌داری بین دو گروه وجود داشت(0001/0 > P). نتیجه‌گیری: بر اساس یافته‌های این مطالعه، شبیه‌سازی (‌استفاده از مانکن) در افزایش دانش و اعتمادبه‌نفس درزمینه ارزیابی قلب و ریه مؤثر است؛ بنابراین مراکز آموزشی می‌توانند از این روش‌ها که گاها نیاز به‌صرف وقت کمتری نیز دارد، استفاده کرده و فراگیر را در شرایط واقعی‌تری آموزش دهند که این خود می تواند بر آگاهی و توانایی انجام کار را با اطمینان بیشتر تاثیر گذار باشد. %> http://jne.ir/article-1-561-fa.pdf %P 81-89 %& 81 %! %9 Quantitative-Research %L A-10-1-36 %+ Research Center and neuropharmacology institute of Kerman Medical University, Kerman, Iran %G eng %@ 2322-3812 %[ 2016