RT - Journal Article T1 - Nursing students' satisfaction of the breast feeding educational package: A computer-based education JF - J-Nurs-Edu YR - 2013 JO - J-Nurs-Edu VO - 2 IS - 2 UR - http://jne.ir/article-1-183-fa.html SP - 48 EP - 55 K1 - computer-based education K1 - breast feeding K1 - nursing students K1 - satisfaction AB - مقدمه: ارزیابی و به‌کارگیری شیوه‌های نوین آموزشی، به منظور جلب رضایت دانشجویان و غنی‌سازی برنامه‌های آموزشی ضروری به نظر می‌رسد. آموزش‌های مبتنی بر رایانه قابلیت‌های متعددی دارند، اما با معایبی نیز همراهند، به طوری که یافته‌های حاصل از به‌کارگیری آن‌ها نتایج متناقضی را نشان داده است. هدف از این مطالعه ارزیابی رضایت دانشجویان پرستاری از بسته آموزشی مبتنی بر رایانه «آموزش اصول تغذیه با شیر مادر» می‌باشد. روش: این پژوهش یک تحقیق مداخله‌ای و از نوع کاربردی می‌باشد که در نیم سال اول 1391 به صورت تک گروهی و به صورت تمام شماری برروی دانشجویان ترم 8 پرستاری دانشگاه علوم پزشکی بجنورد که در حال گذراندن واحد کارآموزی کودکان بوده‌اند، انجام شد. جهت سنجش میزان رضایت دانشجویان، داده‌ها 3 هفته پس از ارایه بسته آموزشی به آن‌ها، توسط پرسشنامه «رضایت از بسته آموزشی» جمع‌آوری گردید و با استفاده از آمار توصیفی و نرم‌افزارهای آماری SPSS v.16 مورد تجزیه و تحلیل آماری قرار گرفت. یافته‌ها: در مجموع 38 نفر از دانشجویان پرستاری در این پژوهش شرکت داشتند. یافته‌ها نشانگر این بود که دانشجویان از بسته آموزشی راضی بوده‌اند. به طوری که 2/67% دانشجویان بیشتر مواقع یا همیشه از محتوای برنامه راضی بوده‌اند. 35/82% افراد در بیشتر مواقع یا همیشه از شکل بسته رضایت داشته‌اند. 45/96% افراد در بیشتر موارد یا همیشه از راحتی استفاده از بسته راضی بوده‌اند و در کل 82% افراد در بیشتر مواقع یا همیشه از کل بسته آموزشی رضایت داشته‌اند. نتیجه‌گیری: بسته‌های آموزشی مبتنی بر رایانه می‌توانند رضایت دانشجویان پرستاری را در آموزش بالینی جلب نمایند. پیشنهاد می‌گردد این بسته‌ها در آموزش دانشجویان پرستاری بیشتر مورد استفاده قرار گیرد LA eng UL http://jne.ir/article-1-183-fa.html M3 ER -