TY - JOUR T1 - Providing national draft on bridging education service gap in Iran TT - تدوین پیش‌نویس سند ملی کاهش گسست تئوری و عمل در پرستاری ایران JF - J-Nurs-Edu JO - J-Nurs-Edu VL - 3 IS - 2 UR - http://jne.ir/article-1-312-fa.html Y1 - 2014 SP - 68 EP - 75 KW - Education KW - nursing KW - Iran KW - theory-practice gap KW - education-service bridging N2 - مقدمه: گسست تئوری- عمل یا فاصله آموزش و خدمات بالینی یکی از اساسی‌ترین چالش‌ها و مهم‌ترین مسایل پرستاری در عصر حاضر و از مشکلات اساسی سیستم بهداشت و درمان کشور ایران می‌باشد. هدف این مطالعه تدوین پیش‌نویس سند کاهش گسست آموزش و خدمات بالینی می‌باشد. روش: این مطالعه در سه گام طراحی و اجرا شد. در گام اول مرور منظم پیش‌بینی گردید و در گام دوم از تحلیل محتوای کیفی بهره گرفته شد و در سومین گام روش دلفی انجام شد. یافته‌ها: پس از تجزیه و تحلیلی سندی با 12 آیتم به عنوان پیش‌نویس تهیه و تدوین شد. این پیش‌نویس در سه بخش آموزشی، بالینی و ساختاری تدوین گردید. نتیجه‌گیری: سند حاضر با بررسی موارد مربوط به آموزش، بالین و ساختاری مرتبط با کاهش گسست تئوری و بالین سعی کرده راهکارهایی ارایه نماید که کاملاً بومی و منطبق بر خواست و نیاز جامعه پرستاری ایران باشد. البته باید در نظر داشت این سند به قالب زمانی مکانی خاصی تعلق داشته و بی‌شک برای پویایی آن روزآمد شدن، عنصری کلیدی محسوب می‌شود. M3 ER -