%0 Journal Article %A beiranvand, shourangiz %A hossein abadi, reza %A ghasemi, fatemeh %A anbari, khatereh %T An Assessment of Nursing and midwifery Students viewpoint, performance and feedback with an Objective StructuredClinical Examination (OSCE) %J 2 Journal of Nursing Education %V 6 %N 1 %U http://jne.ir/article-1-594-fa.html %R %D 2017 %K Structured Clinical Examination (OSCE), Performance, Clinical Competence, View and Feedback, %X مقدمه: بررسی دیدگاه و نظرات فراگیران یکی از ابزار های ارزیابی کارکرد روش های ارشیابی در آموزش پزشکی می باشد. هدف این پژوهش تعیین دیدگاه، بازخورد و عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی نسبت به ارزشیابی به روش آزمون بالینی ساختارمند عینی بود. روش : این پژوهش توصیفی- تحلیلی کل دانشجویان ترم اول رشته پرستاری و مامایی خرم آباد ورودی 1393 به تعداد 50 نفر به روش سرشماری انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، چک لیست عملکرد و پرسشنامه شامل مشخصات فردی و دیدگاه دانشجویان نسبت به آزمون بالینی ساختارمند عینی بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های تی تست تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین کل نمره عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی معنی دار بود ( 001/0P= ). همچنین دیدگاه در کل دانشجویان نسبت به آزمون بالینی ساختارمند عینی مثبت بود در مورد منصفانه بودن آزمون ( 84%)، سنجش سطح وسیعی از اطلاعات (86%)، سنجش مهارت های بالینی(74%) ، عادلانه بودن وظایف درخواست شده برای دانشجویان(80%) ، درست بودن محیط و زمینه ایستگاها (72%)، آزمون یک تجربه بالینی عملی و مفید است (66%) موافق بودند و تقریبا" نیمی از دانشجویان (48%) بیان نمودند که آزمون بالینی ساختارمند عینی سبب استرس می شود. نتایج آزمون تی تست نشان داد که میانگین و انحراف معیار دیدگاه و بازخورد دانشجویان پرستاری و مامایی نسبت به آزمون بالینی ساختارمند عینی معنی دار نبود .(p=0/11) نتیجه گیری: دانشجویان نسبت به آزمون بالینی ساختارمند عینی دیدگاه و بازخورد مثبتی داشتند. این آزمون یک ابزار بالینی مفید و عادلانه برای عملکرد بالینی دانشجویان است که سطح وسیعی از اطلاعات را می پوشاند. %> http://jne.ir/article-1-594-fa.pdf %P 63-70 %& 63 %! %9 Quantitative-Research %L A-10-648-1 %+ Lorestan University of Medical Sciences, Khorramabad, Iran %G eng %@ 2322-3812 %[ 2017