AU - beiranvand, shourangiz AU - hossein abadi, reza AU - ghasemi, fatemeh AU - anbari, khatereh TI - An Assessment of Nursing and midwifery Students viewpoint, performance and feedback with an Objective StructuredClinical Examination (OSCE) PT - JOURNAL ARTICLE TA - J-Nurs-Edu JN - J-Nurs-Edu VO - 6 VI - 1 IP - 1 4099 - http://jne.ir/article-1-594-fa.html 4100 - http://jne.ir/article-1-594-fa.pdf SO - J-Nurs-Edu 1 AB  - مقدمه: بررسی دیدگاه و نظرات فراگیران یکی از ابزار های ارزیابی کارکرد روش های ارشیابی در آموزش پزشکی می باشد. هدف این پژوهش تعیین دیدگاه، بازخورد و عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی نسبت به ارزشیابی به روش آزمون بالینی ساختارمند عینی بود. روش : این پژوهش توصیفی- تحلیلی کل دانشجویان ترم اول رشته پرستاری و مامایی خرم آباد ورودی 1393 به تعداد 50 نفر به روش سرشماری انتخاب شدند. ابزار جمع آوری داده ها، چک لیست عملکرد و پرسشنامه شامل مشخصات فردی و دیدگاه دانشجویان نسبت به آزمون بالینی ساختارمند عینی بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و آزمون های تی تست تجزیه و تحلیل شدند. یافته ها: نتایج نشان داد که میانگین کل نمره عملکرد دانشجویان پرستاری و مامایی معنی دار بود ( 001/0P= ). همچنین دیدگاه در کل دانشجویان نسبت به آزمون بالینی ساختارمند عینی مثبت بود در مورد منصفانه بودن آزمون ( 84%)، سنجش سطح وسیعی از اطلاعات (86%)، سنجش مهارت های بالینی(74%) ، عادلانه بودن وظایف درخواست شده برای دانشجویان(80%) ، درست بودن محیط و زمینه ایستگاها (72%)، آزمون یک تجربه بالینی عملی و مفید است (66%) موافق بودند و تقریبا" نیمی از دانشجویان (48%) بیان نمودند که آزمون بالینی ساختارمند عینی سبب استرس می شود. نتایج آزمون تی تست نشان داد که میانگین و انحراف معیار دیدگاه و بازخورد دانشجویان پرستاری و مامایی نسبت به آزمون بالینی ساختارمند عینی معنی دار نبود .(p=0/11) نتیجه گیری: دانشجویان نسبت به آزمون بالینی ساختارمند عینی دیدگاه و بازخورد مثبتی داشتند. این آزمون یک ابزار بالینی مفید و عادلانه برای عملکرد بالینی دانشجویان است که سطح وسیعی از اطلاعات را می پوشاند. CP - IRAN IN - Khorramabad, kamalvand,Lorestan University of Medical Sciences LG - eng PB - J-Nurs-Edu PG - 63 PT - Quantitative-Research YR - 2017