TY - JOUR T1 - Survey the relationship between lifestyle and academic achievement motivation in students of Ferdows Paramedical and Health School of Birjand university of medical sciences TT - ارتباط سنجی سبک زندگی وانگیزش پیشرفت از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی فردوس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند JF - J-Nurs-Edu JO - J-Nurs-Edu VL - 7 IS - 2 UR - http://jne.ir/article-1-828-fa.html Y1 - 2018 SP - 1 EP - 7 KW - lifestyle KW - achievement motivation KW - nursing student N2 - مقدمه: انتخاب سبک زندگی مناسب در دانشجویان می تواند یکی از عوامل ایجاد انگیزش پیشرفت، حفظ و ارتقای سلامت و پیشگیری از بیماری ها باشد،.هدف این مطالعه بررسی ارتباط سبک زندگی و انگیزه پیشرفت از دیدگاه دانشجویان دانشکده پیراپزشکی است. روش کار : در این مطالعه توصیفی همبستگی، 142 دانشجوی دانشکده پیراپزشکی شهر فردوس به صورت تصادفی در سال 95 بررسی شدند.برای جمع آوری داده ها از سه پرسشنامه ویژگی های فردی، سبک زندگی والکر و انگیزش پیشرفت هرمنس استفاده شد.تحلیل اطلاعات با استفاده از نرم افزار SPSS نسخه19 وشاخص های آمار توصیفی (فراوانی، میانگین و انحراف معیار) واستنباطی(آزمونهای تی مستقل،آنالیز واریانس یک طرفه و ضریب همبستگی پیرسون) انجام شد. یافته ها : میانگین نمره سبک زندگی و انگیزه پیشرفت به ترتیب 3/18±2/135 و 2/7±6/81 بود که هر دو در حد متوسط قرار داشتند. ارتباط مثبت و معناداری بین سبک زندگی با انگیزش پیشرفت یافت شد.(05/0>p،22/0=(r میانگین نمره سبک زندگی در گروه های مختلف تحصیلی تفاوت معناداری داشت.(01/0= p) نتیجه گیری : نتایج حاکی از تایید رابطه مثبت و معنادار سبک زندگی وانگیزه پیشرفت بود، اما با توجه به این که میانگین نمره سبک زندگی و انگیزه پیشرفت در حد متوسط است بایستی برنامه های وسیع تری در جهت ارتقاء سبک زندگی و تقویت عوامل موثر بر آن صورت گیرد، تا شاهد افزایش هر چه بیشتر انگیزه پیشرفت در این قشر مهم جامعه باشیم. M3 ER -