@article{ author = {Safipouriyan, S and Ghadami, A and Khakpour, M and Sodani, M and Mehrafarid, M}, title = {The effect of group counseling using interpersonal therapy (IPT) in reducing marital boredom in female divorce applicants}, abstract ={Introduction: Many factors threaten marriage and cause boredom in married women. The aim of this study was to evaluate the impact of group counseling using interpersonal therapy (IPT) on reducing marital boredom in female divorce applicants in Delfan, Lorestan, Iran. Method: This quasi-experimental research was a pre-test, post-test study, with fallow up and control group. The study population included female divorce applicants in Delfan, Lorestan, Iran. From 60 volunteers who were willing to participate in the research and had a high a score in marital boredom, 30 subjects were selected and randomly divided into experimental (n=15) and control (n=15) groups. Couple Burnout Scale (CBM) was administered to both groups. The experimental group received 10 sessions of interpersonal therapy (IPT) but control group did not receive any intervention. Results: Results of the one way analysis of covariance showed that, group counseling with interpersonal therapy decreased the marital boredom and its physical, mental, and affective subscales in the female applicants to divorce in the intervention group (p<0.001). Conclusion: The results revealed that there were significant differences between control and experimental groups and it continued in the follow-up period significantly. Therefore, this intervention is recommended to reduce marital dissatisfaction and divorce rates.}, Keywords = {group counseling, interpersonal therapy, marital boredom, women, divorce}, volume = {5}, Number = {1}, pages = {1-11}, publisher = {4 انجمن علمی پرستاری ایران }, title_fa = {تأثیر مشاوره گروهی با روش درمان بین فردی (IPT) برکاهش دلزدگی زناشویی زنان متقاضی طلاق}, abstract_fa ={مقدمه: عوامل متعددی زندگی زناشویی را تهدید می کند و موجب دلزدگی زناشویی می گردد. هدف این پژوهش، بررسی تأثیر مشاوره گروهی با روش درمان بین فردی (IPT) بر کاهش دلزدگی زناشویی زنان متقاضی طلاق شهرستان دلفان (استان لرستان)‌ بود. روش: طرح پژوهش حاضر از نوع شبه آزمایشی با پیش‌آزمون- پس آزمون، پیگیری و با گروه کنترل می باشد. از بین جامعه آماری زنان متقاضی طلاق شهرستان دلفان، 60 داوطلب که حاضر به شرکت در پژوهش شدند و نمره بالایی در پرسشنامه دلزدگی زناشویی داشتند، 30 نفر به عنوان نمونه به روش تصادفی انتخاب و سپس به طور تصادفی ساده در دو گروه آزمایش (15 نفر) و کنترل (15 نفر) قرار گرفتند. مقیاس دلزدگی زناشویی (CBM) برای هر دو گروه اجرا شد. گروه آزمایش طی 10 جلسه تحت روش درمان بین‌فردی (IPT) قرار گرفتند، اما گروه کنترل مداخله‌ای دریافت نکردند. یافته ها: نتایج حاصل با استفاده از تحلیل کوواریانس یک راهه نشان داد که مشاوره گروهی با روش درمان بین فردی (IPT) با توجه به میانگین دلزدگی زناشویی زنان گروه آزمایش نسبت به میانگین زنان گروه کنترل، موجب کاهش دلزدگی زناشویی و خرده مقیاس های دلزدگی جسمی، عاطفی و روانی در زنان متقاضی طلاق گروه آزمایش گردید (001/0>P). نتیجه گیری: نتایج حاصل آشکار ساخت که میان دو گروه آزمایش و کنترل تفاوت معنی داری وجود داشت و این نتایج کماکان در دوره پیگیری به طور معنی داری تداوم داشت. بنابراین این درمان را در پیشگیری از نرخ دلزدگی زناشویی و طلاق پیشنهاد می کنیم.}, keywords_fa = {مشاوره گروهی, درمان بین فردی, دلزدگی زناشویی, زنان, طلاق}, url = {http://jne.ir/article-1-575-en.html}, eprint = {http://jne.ir/article-1-575-en.pdf}, journal = {Journal of Nursing Education}, issn = {2322-3812}, eissn = {2322-4428}, year = {2016} } @article{ author = {Jenaabadi, H and Nastiezaie, N and Jalalzaei, S}, title = {The Effect of Time Management Training on Student’s Test Anxiety}, abstract ={Introduction:: Test anxiety is a type of situation dependent anxiety that can lead to a significant reduction in the individual’s ability in dealing with tests and assessments. Considering its high prevalence negative effects on the students’ education, several methods have been developed to reduce it. This study aimed to determine the effect of time management training on test anxiety among the university students. Method: This was a pretest-posttest study with a quasi-experimental design and a control group. The study population of the present study included all university students who had test anxiety and referred to the counseling center of university of Sistan and Baluchestan in November 2014. Using convenience sampling method, 48 university students were selected as the sample and were randomly placed into two experimental and control groups. Afterwards, time management training was conducted for the experimental group for four weeks (eight sessions). The control group did not receive any intervention. Through applying Sarason test anxiety scale, the levels of test anxiety were assessed in both groups before intervention and two weeks after the intervention. Data were compared using analysis of covariance and SPSS version 21. Results: After the intervention, mean scores on test anxiety reduced in the experimental group significantly (P<0.001). Conclusion: Time management training could be effective in reducing the university students’ test anxiety.}, Keywords = {Test Anxiety, Time Management, Students.}, volume = {5}, Number = {1}, pages = {12-22}, publisher = {4 انجمن علمی پرستاری ایران }, title_fa = {تاثیر آموزش مدیریت زمان بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان}, abstract_fa ={مقدمه: اضطراب امتحان نوعی از اضطراب وابسته به موقعیت است که می‌تواند موجب افت چشم‌گیر توانایی افراد در موقعیت سنجش یا امتحان گردد. با توجه به شیوع بالای و تأثیر منفی آن بر عملکرد تحصیلی دانشجویان، روش‌های متعددی برای کاهش آن ایجاد شده است. لذا مطالعه حاضر با هدف بررسی اثربخشی آموزش مدیریت زمان بر کاهش اضطراب امتحان دانشجویان انجام گرفت. روش: این مطالعه از نوع نیمه تجربی با طرح پیش آزمون و پس آزمون با گروه کنترل بود. جامعه آماری آن کلیه دانشجویان مراجعه‌کننده به مرکز مشاوره دانشگاه سیستان و بلوچستان در آبانماه 1393 بود که دارای اضطراب امتحان بودند. ابتدا به شیوه نمونه‌گیری در دسترس و هدفمند تعداد 48 دانشجو به عنوان نمونه انتخاب و سپس به صورت تصادفی در دو گروه مداخله و کنترل به طور مساوی جایابی شدند. گروه مداخله طی چهار هفته و 8 جلسه به صورت گروهی در آذرماه تحت آموزش مدیریت زمان قرار گرفتند و گروه کنترل هیچ‌گونه مداخله‌ای دریافت نکرد. میزان اضطراب امتحان دو گروه در دو مرحله (قبل از مداخله و دو هفته پس از مداخله) از طریق پرسشنامه اضطراب امتحان ساراسون با استفاده از آزمون آماری تحلیل کواریانس و با کمک نرم افزار spss21 مورد مقایسه قرار گرفت. یافته ها: پس از مداخله، میانگین نمرات اضطراب امتحان گروه مداخله در مقایسه با گروه کنترل به طور معناداری کاهش یافته بود (0/001>p ). نتیجه گیری: آموزش مدیریت زمان می‌تواند در کاهش اضطراب امتحان دانشجویان موثر باشد.}, keywords_fa = {اضطراب امتحان, مدیریت زمان, دانشجویان.}, url = {http://jne.ir/article-1-576-en.html}, eprint = {http://jne.ir/article-1-576-en.pdf}, journal = {Journal of Nursing Education}, issn = {2322-3812}, eissn = {2322-4428}, year = {2016} } @article{ author = {Hosseini, M A and Sepahvand, M J and MohammadiShahbolaghi, F and Neyseh, F and BagheriNoaparast, Kh}, title = {Gap between Theory and Practice in Nursing: Be or Not}, abstract ={Introduction: Nursing is a practical discipline and has a lot of similarity to the doctrine of pragmatism. Many studies have paid to the issue of pragmatism in the nursing each in particular direction and in particular society and results of these studies are often contradicting each other. Method: Internet searching was conducted in Google Scholar, PubMed and Scopus databases. Articles were evaluated and used that examines the gap between theory and practice in nursing. Results: It can be concluded of the total of these studies that the meaning of the gap between the theory and practice is nonconformance theoretical training with what is nurses at the bedside to do. In terms of pragmatism truth is not static and unchangeable, but it grows and develops with time at each stage of the endless evolution what we call reality will be something that enables us to examine current problems satisfactorily. Nursing is diverse and pluralistic Diversity in ideologies and our actions and plurality in the knowledge that is generated and used. The ideological diversity leads to a difference in the discourse, and these differences are plurality for one fact, these differences will continue in texts and create barriers for the development of nursing knowledge but although the theory was out through experiences and whether there is before the experience we need it. Conclusion: There should be a gap between theory and practice because if there is no distance longer cannot be called theories and it is an actually practice Remove this distance not desirable and sometimes preserve it is desirable for us. What makes the people unable to understand the theory in practice is that they cannot find the relationship between theories with practice or theory is so abstract that consider it different from the act.}, Keywords = {Nursing, pragmatism, Theory, Practice}, volume = {5}, Number = {1}, pages = {23-29}, publisher = {4 انجمن علمی پرستاری ایران }, title_fa = {شکاف بین تئوری و عمل در پرستاری: بودن یا نبودن}, abstract_fa ={مقدمه: پرستاری یک‌رشته عمل‌گرا است و تشابه زیادی با مکتب پراگماتیسم دارد. مطالعات فراوان هرکدام از جهتی خاص و در جامعه‌ای خاص به موضوع پراگماتیسم در پرستاری پرداخته‌اند و یافته‌های این مطالعات اغلب با یکدیگر در تناقض هستند. روش: جستجوی اینترنتی در پایگاه‌های گوگل اسکولار، پاب مد، و اسکوپوس انجام شد. مقالاتی که به بررسی شکاف بین تئوری و عمل در پرستاری پرداخته بودند، مورد ارزیابی و استفاده قرار گرفتند. یافته ها: از مجموع این مطالعات می‌توان به این نتیجه رسید که منظور از شکاف بین تئوری و عمل، منطبق نبودن آموزش‌های تئوری با آن چیزی است که پرستاران در بالین باید انجام دهند. ازنظر پراگماتیسم حقیقت چیزی ساکن و ایستا و تغییرناپذیر نیست، بلکه با زمان رشد و توسعه پیدا می‌کند. در هر مرحله رشد تکامل بی‌پایان آنچه ما حقیقت می‌نامیم چیزی خواهد بود که ما را قادر می‌سازد تا به نحو رضایت‌بخش مسائل و مشکلات جاری آن موقع را بررسی کنیم. پرستاری متنوع و کثرت‌گرا است؛ تنوع در ایدئولوژی‌ها و عملکردهای ما و کثرت دردانشی که تولیدشده و به‌کاربرده می‌شود. تنوع ایدئولوژیکی باعث اختلاف در گفتمان می‌شود، این اختلافات ساختن کثرت برای یک واقعیت است، این اختلافات در متون ادامه پیداکرده و موانعی برای توسعه دانش پرستاری ایجاد می‌کنند؛ نتیجه گیری: چه تئوری از خلال تجربیات خارج شود و چه قبل از تجربه وجود داشته باشد، ما به آن نیاز داریم. فاصله بین تئوری و عمل باید وجود داشته باشد زیرا اگر این فاصله وجود نداشته باشد دیگر نمی‌توان آن را تئوری نامید و درواقع عمل است. حذف این فاصله مطلوب ما نبوده و حتی گاهی حفظ آن برای ما مطلوب است. آنچه باعث می‌شود افراد تئوری را در عمل ناتوان بدانند این است که آن‌ها نمی‌توانند ارتباط تئوری با عمل را پیدا کنند و یا تئوری به حدی انتزاعی است که آن را متفاوت با عمل می‌دانند.}, keywords_fa = {پرستاری, پراگماتیسم, تئوری, عمل}, url = {http://jne.ir/article-1-596-en.html}, eprint = {http://jne.ir/article-1-596-en.pdf}, journal = {Journal of Nursing Education}, issn = {2322-3812}, eissn = {2322-4428}, year = {2016} } @article{ author = {YasbolaghiSharahi, B and Zare, M and Sarikhani, R}, title = {Effects of the Bybee (5E) teaching method on learning and Retention in the Basic Concepts of Nursing}, abstract ={Introduction: Using only traditional methods of education does not meet the needs of education today In today's educational systems, New and active teaching methods in the teaching-learning process has been of interest to many. The purpose of this study was to evaluate the effects of Bybee (5E) teaching method on learning and retention in the Basic Concepts of Nursing for the students of Nursing at Hamadan University of Medical Sciences. Method: In this study, the pretest-posttest design with a control group was used. The population of this study consisted of all students of Nursing at Hamadan University of Medical Sciences, 2014-15 were enrolled in the academic year. The subjects were 40 patients who were selected using convenience sampling method. students in two classes of 20 students. The instruments used in this study were a pre-test- post-test with the reliability of 89/0, a self-made recall test with the reliability of 87/0. The face and content validity of all these instruments were approved by the experts. The independent T-test and spss software used analyze the collected data. Results: The findings showed that The learning (p=0/016) and retention (p=0/001) of students with trained teaching Bybee, increase than To students who are traditionally trained. Conclusion: Due to the impact of Bybee teaching methods on learning and retention of the Basic Concepts of Nursing course, Using this method of teaching to executives involved in the field of medical education is recommended.}, Keywords = {Bybee teaching method, learning, retention, nursing education}, volume = {5}, Number = {1}, pages = {30-37}, publisher = {4 انجمن علمی پرستاری ایران }, title_fa = {تأثیر روش تدریس بایبی بر میزان یادگیری و یادداری درس مفاهیم پایه دانشجویان رشته پرستاری}, abstract_fa ={مقدمه: بکارگیری صرف روش‌های آموزش سنتی، پاسخ‌گوی نیاز تعلیم و تربیت امروزه نیست؛ در نظام‌های آموزشی امروزی، شیوه‌های جدید و فعال تدریس در فرآیند یاددهی- یادگیری مورد توجه بسیار قرار گرفته است. هدف از انجام این پژوهش، تعیین تأثیر استفاده از روش تدریس بایبی بر میزان یادگیری و یادداری درس مفاهیم پایه پرستاری بود. روش: این پژوهش از نظر طرح، پیش‌آزمون- پس‌آزمون با گروه کنترل و در زمره طرح‌های نیمه‌آزمایشی است. جامعه آماری این پژوهش کلیه دانشجویان مقطع کارشناسی رشته پرستاری دانشگاه علوم پژشکی همدان بودند که در سال تحصیلی 94-93 مشغول به تحصیل بودند. نمونه پژوهش 40 دانشجو بودند که با استفاده از روش نمونه گیری در دسترس در دو کلاس 20 نفره گماشته شدند. ابزار مورد استفاده شامل آزمون‌های یادگیری (پیش‌آزمون-پس‌آزمون با پایایی 89/0 و با تأیید روایی صوری توسط اساتید به عنوان متخصص موضوع) و یادداری (با پایایی 87/0 و تأیید روایی صوری توسط اساتید) بود. برای تجزیه و تحلیل داده‌ها از آزمون تی مستقل با کمک نرم‌افزار Spss نسخه 18 استفاده شد. یافته‌ها: نتایج پژوهش نشان داد میزان یادگیری (016/p=) و یادداری (001/p=) دانشجویانی که با روش تدریس بایبی آموزش دیده‌اند، نسبت به دانشجویانی که به صورت سنتی آموزش دیده‌اند، بیشتر است. نتیجه‌گیری: با توجه به تأثیر روش تدریس بایبی بر میزان یادگیری و یادداری درس مفاهیم پایه پرستاری، بکارگیری این روش تدریس به مجریان درگیری در حوزه آموزش پزشکی توصیه می‌شود.}, keywords_fa = {روش تدریس بایبی, یادگیری, یادداری, آموزش پرستاری}, url = {http://jne.ir/article-1-595-en.html}, eprint = {http://jne.ir/article-1-595-en.pdf}, journal = {Journal of Nursing Education}, issn = {2322-3812}, eissn = {2322-4428}, year = {2016} } @article{ author = {Adibi, P and Shahriari, M and DoostiIrani, M}, title = {Development of a curriculum for endoscopy nurse education in Iran}, abstract ={Introduction: Nursing as a discipline and a profession is following to meet the needs of clients in clinical settings. The nurse participation and cooperation in the programs of diagnostic and therapeutic endoscopy has not been recorded in Iran. On the other hand, health care system needs to provide specialized care for patients under endoscopy. The aim of this study was to develop a professional curriculum for endoscopy nurse education in Iran. Method:This was a study to approve the content and curriculum for endoscopy nurse education in Iran using the Delphi method. This study carried out in three phases a review of the literature on endoscopy nursing courses and training program in the world assessment of expert groups and individuals associated with gastrointestinal endoscopy and finally, a consensus on the curriculum of nursing endoscopy and its implementation. Results: Based on the endoscopy nurse training needs, eight priorities for education endoscopy nurse including theory, practical, and clinical professional was determined. Total hours of training were 210 hours, including 140 hours for theoretical and practical courses and 70 hours of clinical training. Different strategies were used to teach the theoretical and practical subjects. For theoretical teaching, lectures, group work, and self-learning were applied. Role Playing and simulation were used for practical training and for clinical training, endoscopy clinical practice settings were determined. Conclusion: This training program was based on a participant survey on the digestive endoscopy and educational needs. This educational curriculum involved learning different areas of knowledge, attitudes, and skills for nurses to train caring of patients undergoing gastrointestinal endoscopy through an inter-professional education program. These special nursing educational programs can be contributed to the professional development of Iranian nurses.}, Keywords = {endoscopy, nursing endoscopy, education curriculum, Iran}, volume = {5}, Number = {1}, pages = {38-43}, publisher = {4 انجمن علمی پرستاری ایران }, title_fa = {طراحی و تدوین برنامه آموزشی پرستاری آندوسکوپی در ایران}, abstract_fa ={مقدمه: پرستاری به عنوان یک رشته علمی و یک حرفه بدنبال برآورده ساختن نیازهای مددجویان در محیط های بالینی و در سطح کلان در عرصه جامعه می باشد. با توجه به اینکه در زمینه مشارکت و همکاری پرستاران در برنامه های درمانی و تشخیصی آندوسکپی سیستم گوارش تاکنون در کشور ما اقدامی نشده است و از طرف دیگر سیستم های بهداشتی و درمانی، به ارائه مراقبت تخصصی از افراد تحت آندوسکپی نیاز دارد. هدف از این مطالعه تدوین و اجرای یک برنامه آموزشی دوره کوتاه مدت پرستاری حرفه‌ای آندوسکوپی سیستم گوارش است. روش: این مطالعه یک تحقیق به روش دلفی به منظورایجاد توافق در باره محتوا و برنامه آموزشی پرستاری آندوسکوپی است که در سه مرحله انجام گرفت. با مرور بر متون در باره دوره‌ها و برنامه‌های آموزشی مربوط به پرستاری اندوسکوپی در دنیا و نیاز سنجی از گروه متخصص و افراد مرتبط با آندوسکوپی گوارشی و در نهایت توافق و اجماع بر روی برنامه و محتوای آموزشی پرستاری آندوسکوپی به عمل آمد و برنامه اجرا گردید. یافته ها: بر اساس شناسایی نیازهای آموزشی پرستاران آندوسکوپی، هشت حیطه آموزشی برای تربیت پرستار آندوسکوپی تعیین گردید. این دوره آموزشی 210 ساعته شامل 140 ساعت کلاس تئوری تخصصی و عملی و 70 ساعت کارآموزی بود. از استراتژیهای مختلف یادگیری نظری و عملی استفاده و مباحث بصورت ارایه سخنرانی، کار گروهی و خود یادگیری ارایه گردید. آموزش عملی بالینی بصورت نمایش علمی و استفاده از شبیه سازی و آموزش در محیط های بالینی دارای واحدهای اندوسکوپی گوارش بود. نتیجه‌گیری: این برنامه آموزشی بر اساس نظرسنجی از دست اندرکاران آندوسکوپی گوارش و نیازهای تعیین شده به منظور ارتقای دانش، نگرش و عملکرد پرستاران از طریق یک برنامه اموزشی بین حرفه ای انجام گردید. علاوه بر این اجرای چنین برنامه های تخصصی پرستاری می تواند به رشد و توسعه حرفه ای نیز کمک نماید.}, keywords_fa = {آندوسکوپی, پرستاری آندوسکوپی, برنامه آموزشی, ایران}, url = {http://jne.ir/article-1-601-en.html}, eprint = {http://jne.ir/article-1-601-en.pdf}, journal = {Journal of Nursing Education}, issn = {2322-3812}, eissn = {2322-4428}, year = {2016} } @article{ author = {Hojati, F and MohmmadDavoudi, AH}, title = {Investigation the role of Context Support in moderating the effects of reflection on Learning Teams’ Effectiveness in nursing students}, abstract ={Introduction: In recent years, the use of Team-Based Learning in the medical education and also nursing education is common. But, still studing the efficiency of this method, required conditions and factors for successful learning teams is continuing. This study aims to To investigate effect of reflection (on processes and outcomes) on team effectiveness (performance, learning and satisfaction) according to the moderating effects of context (instructor and peer) support. Methods: A descriptive - correlational methodology was conducted on a random sample of 155 nursing students from Islamic Azad university of Saveh in 2012. Data gathered by a researcher developed questionnaire to assess context support, reflection and team effectiveness. Gathered data analyzed by using two-way Anova analysis. Results: Results of two-way Anova analysis showed that main effects of reflection were significant. But main effect of context support was only significant on satisfaction. The moderating role of context support in effects of reflection on performance, learning and satisfaction was not significant. However, diagrams showed that learning and performance is higher when people reflect and receive more support. Further, inspite of low reflection, satisfaction is higher when the support is high. Conclusion: Based of this finding concluded that the teams with high context support and reflection are more effective. This means that they have higher performance, learning and satisfaction. Also, when context support is high, teamwork satisfaction increases, even if the reflection is low.}, Keywords = {context support, effectiveness, nursing education, reflection, teamwork}, volume = {5}, Number = {1}, pages = {44-52}, publisher = {4 انجمن علمی پرستاری ایران }, title_fa = {بررسی نقش تعدیل کننده پشتیبانی زمینه در تاثیر تأمل بر اثربخشی تیم‌های یادگیرنده در دانشجویان پرستاری}, abstract_fa ={مقدمه: در سال‌های اخیر استفاده از روش یادگیری مبتنی بر تیم در آموزش پزشکی و نیز پرستاری رایج شده است. اما هنوز مطالعه درباره کارایی‌ این روش، شرایط و عواملی که برای موفقیت تیم‌های یادگیرنده لازم است، ادامه دارد. این مطالعه قصد دارد تاثیر تأمل (درباره فرایندها و نتایج کار) بر روی اثربخشی تیم‌های یادگیرنده (عملکرد، یادگیری و رضایت) را با تاکید بر نقش تعدیل کننده پشتیبانی زمینه (از جانب استاد و همتا) بررسی نماید. روش‌: در یک مطالعه توصیفی از نوع همبستگی، 155 دانشجوی رشته پرستاری از دانشگاه آزاد واحد ساوه در سال تحصیلی 92-1391 به روش تصادفی ساده انتخاب و به پرسشنامه‌های محقق ساخته در رابطه با پشتیبانی زمینه، تأمل درباره فرایندها و نتایج کار تیم و اثربخشی پاسخ دادند. داده‌ها با استفاده از آزمون‌ تحلیل واریانس دوطرفه تحلیل شدند. یافته‌ها: نتایج تحلیل واریانس دوطرفه نشان داد اثر اصلی تأمل بر روی عملکرد، یادگیری و رضایت معنی‌دار است. اثر اصلی پشتیبانی زمینه فقط بر روی رضایت معنی‌دار است. با وجود این‌که نقش تعدیل کننده پشتیبانی زمینه در تاثیر تأمل بر روی عملکرد، یادگیری و رضایت معنی‌دار نمی‌باشد، نمودارها نشان داد عملکرد و یادگیری افراد هنگامی‌که تأمل می‌کنند و پشتیبانی زمینه بیشتری دریافت می‌کنند، بالاتر است. بعلاوه، رضایت افراد با وجود تأمل پایین هنگامی‌که پشتیبانی زمینه بالاست، بالاتر است. نتیجه‌گیری: از این یافته‌ها نتیجه می‌شود که تیم‌ها با پشتیبانی زمینه و تأمل بالا اثربخش‌ترند، یعنی از عملکرد، یادگیری و رضایت بالاتری برخوردارند. همچنین هنگامی‌که پشتیبانی زمینه از تیم‌ها بالاست، رضایت از کار تیمی افزایش می‌یابد، حتی اگر تأمل در تیم‌ها کم باشد.}, keywords_fa = {آموزش پرستاری, کار تیمی, پشتیبانی زمینه, تأمل, اثربخشی}, url = {http://jne.ir/article-1-603-en.html}, eprint = {http://jne.ir/article-1-603-en.pdf}, journal = {Journal of Nursing Education}, issn = {2322-3812}, eissn = {2322-4428}, year = {2016} } @article{ author = {VatanParast, M and Royani, Z and Ghasemi, H}, title = {The survey of kerman Nursing Student`s Attitudes toward Virtual Learning in 2009.}, abstract ={Introduction: Along with the advent of the Internet, there has been a growth of virtual education. This method of learning has created opportunities outside the borders of a country or state for everyone. It is impossible to be successful in virtual training unless we consider individuals’ viewpoints toward it. Despite this fact, less attention has been paid to students’ attitudes in the published studies. The aim of this study was to investigate Kerman nursing students' attitudes toward virtual learning. Method: This study is descriptive study of 114 undergraduate and postgraduate students of Kerman Nursing and Midwifery College were selected by census method in 2009. Data collected from the questionnaire: 1. Demographic information 2. A researcher-made questionnaire of attitude toward virtual learning and analyzed by SPSS software (ver=17) at the significant level of p≤0.05 using descriptive statistics and analytic statistics (independent t test, ANOVA, Pearson correlation). Results: The average age of students participating in the study was 22/29± 4/2 and the mean scores of students attitude was 3/2 ± 0/4. % 85 of students had a positive attitude towards Virtual Learning. In demographic variables, only age has related negatively with nursing attitude. The older students had more negative attitude to virtual learning (P = 0/018 and r = - 0/22) Conclusion: Although in our country, virtual learning is a new concept but in general, students' attitudes to Virtual Learning were positive and were interested to work in a virtual environment so we can say that Virtual Learning can be associated with official acceptance among students and universities.}, Keywords = {virtual education, Attitude, Nursing, learning.}, volume = {5}, Number = {1}, pages = {53-61}, publisher = {4 انجمن علمی پرستاری ایران }, title_fa = {بررسی نگرش دانشجویان پرستاری کرمان نسبت به آموزش مجازی در سال 1388}, abstract_fa ={مقدمه: همزمان با ظهور و پیدایش اینترنت، آموزش مجازی رشد زیادی داشته است. این شیوه فرصت آموزش در خارج از مرزهای یک کشور یا دولت را برای همگان ایجادکرده است. اما موفقیت آموزش مجازی بدون در نظر گرفتن دیدگاه افراد نسبت به آن، امکان پذیر نیست. با این وجود، نگرش دانشجویان مقوله ای است که کمتر در مطالعات منتشر شده، مورد توجه قرار گرفته است. هدف از این مطالعه بررسی نگرش دانشجویان پرستاری کرمان نسبت به آموزش مجازی بود. روش: پژوهش حاضر مطالعه ای توصیفی تحلیلی که114 نفر از دانشجویان کارشناسی و کارشناسی ارشد پرستاری دانشکده پرستاری مامایی رازی کرمان در سال 1388 با روش سرشماری انتخاب شدند. داده ها با استفاده از پرسشنامه های :1- اطلاعات دموگرافیک 2- پرسشنامه پژوهشگر‌ساخته نگرش به آموزش مجازی، جمع آوری شدند و در محیط نرم فزارSPSS ویرایش 17 در سطح معنی داری 05/0 p≤با استفاده از آزمونهای آمار توصیفی و آماره‌های تحلیلی (آزمون t مستقل، آزمون آنالیز واریانس، ضریب همبستگی پیرسون) تجزیه و تحلیل شدند. نتایج: میانگین سنی دانشجویان شرکت کننده در مطالعه 2/4 ± 29/22بود. میانگین نمرات نگرش دانشجویان 40/0±20/3 بود و 85% از افراد شرکت کننده دارای نگرش مثبت به آموزش مجازی بودند. همچنین در بررسی ارتباط متغیر های دموگرافیکی تنها متغیر سن ارتباط معکوس معنی داری با نگرش دانشجویان داشته است.( 018/0 P=و 22/0 r= -) نتیجه گیری: گرچه در کشور ما آموزش مجازی مفهوم جدیدی است، اما در کل نگرش دانشجویان به آموزش مجازی مثبت بود و علاقمند بودند که در محیط مجازی کار کنند بنابر این می توان گفت آموزش مجازی می تواند با پذیرش رسمی در دانشجویان و دانشگاه ها همراه باشد.}, keywords_fa = {آموزش مجازی, نگرش, یادگیری, پرستاری}, url = {http://jne.ir/article-1-602-en.html}, eprint = {http://jne.ir/article-1-602-en.pdf}, journal = {Journal of Nursing Education}, issn = {2322-3812}, eissn = {2322-4428}, year = {2016} } @article{ author = {Emamiyan-Kheshti, and Ghasemi, M and Mehraji, N and Banihashem, SK and Badali, M}, title = {The effect of integration of Merrill’s first principles of instruction with team based learning on the achievement of recall and application of nursing students}, abstract ={Introduction: Merrill by criticizing the lecturing methods stated that “the sole transfer of information is not learning and teaching”. Teaching and learning have some principles that are education’s corner stone that are known as “Merrill’s first principles of instruction”. Also, the team-based learning is one of the methods that are being emphasized on in medical education. The present research seeks to study the impact of instructional design based on Merrill’s first principles of instruction and team-based learning on the achievement of recall and application of nursing students. Method: The method of the research is semi-experimental, and research plan was pretest – posttest with control group. The population consisted of all undergraduate students of Ardebil medical university, Meshkinshahr campus. Research sample was a nursing class that was selected by in access sampling method. Before the implementation of intended instructional design, pre-test was taken for each group and then plan was performed for a period of 5 weeks and the post-test was performed to achieve the purposes of recall and application. The finding was analyzed by using of Covariance Analysis Method (ANCOVA). Results: Before interventions, there were no meaningful difference between score mean of recall and application of both groups (pretest mean score in recall level: control group 1.70, experimental group 1.68 and in application level: control group 1.45, experimental group 1.47). The results after intervention showed that the rate of experimental group score in both recall and application level was increased significantly in comparison with control group (posttest mean score in recall level: control group 14.70, experimental group 17.42 and in application level: control group 12.33, experimental group 15.38). Conclusion: Findings showed that between the rate of achieving objectives of recall and application in both control and experimental group there was a significant difference and experimental group was faced with better learning. Hence, with using of Merrill’s first principles of instruction and team based learning method, the level of achieving level of recall and application can be improved and rated.}, Keywords = {First principles of instruction, team based learning, recall, application}, volume = {5}, Number = {1}, pages = {62-71}, publisher = {4 انجمن علمی پرستاری ایران }, title_fa = {تاثیر تلفیق اصول اولیه ی آموزش مریل و یادگیری مبتنی بر تیم بر یادآوری و کاربرد در دانشجویان پرستاری}, abstract_fa ={مقدمه: مریل در انتقاد به روش‌های سخنرانی در تدریس اعلام کرد که "صرف انتقال اطلاعات ، یادگیری و آموزش نیست". بلکه آموزش و یادگیری دارای اصولی می باشد که زیر بنای آموزش موثر است و به « اصول اولیه ی آموزش مریل » معروف شده است؛ همچنین یادگیری مبتنی بر تیم یکی از روش‌های مورد تاکید آموزش پزشکی می باشد. پژوهش حاضر به بررسی تاثیر استفاده از طراحی آموزشی مبتنی بر اصول اولیه ی آموزش مریل و یادگیری مبتنی بر تیم بر میزان دستیابی به اهداف یادآوری و کاربرد دانشجویان پرستاری پرداخته است. روش: روش انجام این پژوهش، شبه‌آزمایشی و طرح پژوهشی مورد استفاده، طرح پیش آزمون-پس آزمون با گروه کنترل بوده است. جامعه آماری این پژوهش را کلیه دانشجویان کارشناسی دانشگاه علوم پزشکی اردبیل، پردیس مشکین شهر تشکیل می داد؛ نمونه پژوهش حاضر، شامل یک کلاس رشته پرستاری بود که به صورت نمونه گیری در دسترس انتخاب گردید؛ قبل از اجرای طراحی آموزشی مورد نظر، از هر دو گروه پیش‌آزمون اجرا شده، سپس طرح مورد نظر به مدت 5هفته اجرا و در نهایت پس آزمون دستیابی به اهداف یادآوری و کاربرد مورد اجرا قرار گرفت. یافته های پژوهش با استفاده از روش تحلیل کوواریانس (ANCOVA) مورد بررسی قرار گرفت. یافته ها: بین میانگین نمره یادآوری و کاربرد در دو گروه آزمایشی و کنترل، قبل از مداخله آموزشی تفاوت معنی داری نبود (میانگین نمرات پیش آزمون در سطح یادآوری:گروه کنترل 1.70، گروه آزمایش 1.68 کاربرد: گروه کنترل 1.45 گروه آزمایش 1.47). نتایج بعد از مداخله آموزشی نشان داد که میزان نمره گروه آزمایش هم در سطح یادآوری و هم در سطح کاربرد بطور معنی داری نسبت به گروه کنترل(میانگین نمرات پس‌آزمون در سطح یادآوری :گروه کنترل 14.70، گروه آزمایش 17.42 کاربرد: گروه کنترل 12.33گروه آزمایش 15.38). افزایش یافته است (001/0P<). نتیجه گیری: یافته ها نشان داد که بین میزان دستیابی به اهداف یادآوری وکاربرد گروه آزمایش و کنترل تفاوت معناداری وجود دارد و گروه آزمایش از یادگیری بهتری برخوردار می باشد. در نتیجه با استفاده از اصول اولیه‌ی آموزش مریل و یادگیری مبتنی بر تیم، می توان میزان دستیابی در سطح یادآوری و کاربرد را بهبود بخشید.}, keywords_fa = {اصول اولیه ی آموزش , یادگیری مبتنی بر تیم, یادآوری, کاربرد یادگیری}, url = {http://jne.ir/article-1-612-en.html}, eprint = {http://jne.ir/article-1-612-en.pdf}, journal = {Journal of Nursing Education}, issn = {2322-3812}, eissn = {2322-4428}, year = {2016} }