[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 1، شماره 2 - ( زمستان 1391 ) ::
جلد 1 شماره 2 صفحات 8-1 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی بستر و زمینه آموزش مراقبت فرهنگی در ایران
محمدرضا حیدری ، منیره انوشه، تقی آزادارمکی، عیسی محمدی
دانشکده پرستاری و مامایی شاهد ، heidari43@yahoo.com
چکیده:   (28087 مشاهده)
مقدمه: نگذراندن آموزش های آکادمیک در مورد مراقبت فرهنگ ی و لحاظ ن کردن این موضوع در دوره ه ای بازآموز ی و آموزش مداوم ، موجب برخورد پرستاران با نیازهای فرهنگی بیماران براساس تجربیات شخصی م یشود . با توجه به ناشناخته بودن چگونگ ی اجر ای این اقدامات فرهنگ ی، شناس ایی عوامل مؤثر بر آموزش مراقبت فرهنگ ی در جهت افزایش توانمندی و کارآمدی پرستاران در ارایه مراقبت لازم میباشد. روش: در این مطالعه کیفی، 23 پرستار بالینی دارای تجربه کافی کار کردن با بیماران مختلف، که تمایل به مشارکت و توانایی ارایه تجارب داشتند، با روش نمونهگیری مبتنی بر هدف انتخاب شدند. بعد از توضیح در مورد چگونگی انجام تحق ی ق و اخذ موافقت؛ اقدام به انجام مصاحبه ن یمه ساختارمند شد . مصاحبهها ضبط و پس از گوش ک ردن اقدام به پ ی اده ک ردن آن ه ا گردید. دادههای گردآوری شده با روش تحلیل کیفی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفتند. یافته ها: با تح لیل مق ایسهای داده ها، طبق ه های آموزش نا کافی آکادمیک و آموزش نا کافی بازآموز ی در صدر متغ یره ای مؤثر بر زمینه آموزش مراقبت فرهنگی قرار گرفت. این طبقات دو گانه هر کدام چند طبقه فرعی را در برگرفته اند. نتیجه گیری: اکثر مشارکت کنندگان در این مطالعه معتقد بودند که در برنامهریزی درسی، چگونگی مراقبت از ب یماران دارای فرهنگ های مختلف، بخش مخفی آموزش دوره کارشناسی پرستار ی است و مراقبت فرهنگی در برنامه ریزی درس ی کم رنگ بوده و به طور رسمی به آن پرداخته نم یشود. چگونگی برقرار ی ارتباط با سا یر فرهنگ ها براساس تجربه می باشد و یادگیری در محیط کار صورت می گیرد
واژه‌های کلیدی: آموزش پرستاری، مراقبت فرهنگی، تحقیق کیفی
متن کامل [PDF 641 kb]   (4179 دریافت)    
نوع مطالعه: کیفی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1391/5/15 | پذیرش: 1391/9/13 | انتشار: 1397/5/3
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

heidari M R. Exploration of context the cultural Care education in Iran. 3 JNE 2013; 1 (2) :1-8
URL: http://jne.ir/article-1-30-fa.html

حیدری محمدرضا، انوشه منیره، آزادارمکی تقی، محمدی عیسی. بررسی بستر و زمینه آموزش مراقبت فرهنگی در ایران. آموزش پرستاری. 1391; 1 (2) :1-8

URL: http://jne.ir/article-1-30-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 1، شماره 2 - ( زمستان 1391 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4645