2 Journal of Nursing Education
آموزش پرستاری
3 JNE
Medical Sciences
http://jne.ir
1
admin
2322-3812
2322-4428
8
10.22034/jne
14
8888
13
fa
jalali
1399
1
1
gregorian
2020
4
1
9
2
online
1
fulltext
fa
مقایسه آموزش دوره کارشناسی پرستاری ایران و کره جنوبی
Comparison of Iran and South Korea's undergraduate nursing education
تخصصي
Special
پژوهشی-کمی
Quantitative-Research
<strong><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;">مقدمه:</span></span></strong><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;">بازنگری در برنامه آموزش پرستاری با استفاده از نتایج مطالعات و پژوهش های تطبیقی لازمه </span></span><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;">آماده سازی فارغ التحصیلان برای حضور در یک محیط بهداشتی- درمانی در حال تغییر می باشد.</span></span> <span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;">مطالعه حاضر با هدف مقایسه برنامه آموزشی پرستاری ایران با کره جنوبی در سطح کارشناسی انجام شده است. </span></span><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;"></span></span><br>
<strong><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;">روش کار:</span></span></strong> <span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;">این مطالعه به روش توصیفی- تطبیقی </span></span><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;">و با استفاده از رویکرد </span></span><span dir="LTR"><span style="font-family:Times New Roman,serif;"><span style="font-size:12.0pt;">"Jorj F Berdy"</span></span></span><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;"> طی چهار مرحله توصیف، تفسیر، هم جواری و مقایسه انجام شده، که طی آن</span></span><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;"> عناصر اصلی و شاخص های مهم برنامه درسی در دانشکده های منتخب مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. پس از مقایسه شاخص های مورد نظر و استخراج نقاط قوت برنامه آموزشی پرستاری کره جنوبی پیشنهاد های کاربردی در جهت ارتقای نظام آموزشی کارشناسی پرستاری ارائه گردید.</span></span><br>
<strong><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;">یافته ها:</span></span></strong><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;">استقرار واحدهای درسی روابط انسانی، مراقبت های بهداشتی برای جامعه چند فرهنگی، تحلیل و استدلال بالینی، پرستاری درک طب سنتی کلاسیک</span></span><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;"> منطبق بر اهداف برنامه آموزشی، در کنار به کارگیری شیوه های نوین آموزشی، رویکرد ادغام عمودی دروس و همچنین به کار بستن آزمون های استاندارد بین المللی در سیستم ارزشیابی در برنامه آموزش پرستاری کره جنوبی مشهود است.</span></span><br>
<strong><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;">نتیجه گیری: </span></span></strong><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;">مقایسه برنامه آموزشی کارشناسی پرستاری ایران و کره جنوبی نشان می دهد که در کنار اشتراکات برخی تفاوت ها نیز وجود دارد که می توان جهت ارتقای سیستم آموزش پرستاری کشور از آن بهره گرفت.</span></span><span style="font-family:B Mitra;"><span style="font-size:12.0pt;"> انجام مصاحبه در جهت بررسی توان ارتباطی و سطح علاقه افراد قبل از ورود به حیطه پرستاری، هماهنگی بین اهداف و محتوی آموزشی و همچنین توانمند ساختن دانشجویان در حیطه های تفکر انتقادی و خلاق و بهره گیری از رویکرد های جدید آموزشی از نقاط قوت برنامه آموزش پرستاری کره جنوبی محسوب می گردد.</span></span><br>
<br>
<strong>Introduction</strong>: A review of the nursing education program using the results of comparative studies and research is required to prepare graduates to attend a changing healthcare environment. The present study aims to compare Iran's nursing education program with South Korea at the undergraduate level.<br>
<strong>Method: </strong> This study was performed by a descriptive-comparative method using the "Jorj F Berdy" approach in four stages of description, interpretation, coherence, and comparison, during which the main elements and important indicators of the curriculum in the selected faculties were analyzed. After comparing the indicators and extracting the strengths of the South Korean nursing training program, practical suggestions were presented to improve the nursing expert education system.<br>
<strong>Result: </strong>Establishment of human relations courses, health care for a multicultural society, analysis and clinical reasoning, nursing understanding of traditional classical medicine in accordance with the objectives of the curriculum, along with the use of new teaching methods, vertical integration of courses and also the use of tests The international standard in the evaluation system is evident in South Korea's nursing education program.<br>
<strong>Conclusion:</strong> A comparison of the expert training program of nursing in Iran and South Korea shows that along with the commonalities, there are some differences that can be used to improve the country's nursing education system. Conducting interviews to assess the communication ability and level of interest of people before entering the field of nursing, coordination between goals and educational content, as well as empowering students in critical and creative thinking and using new educational approaches are the strengths of nursing education program it is considered South Korea.<br>
برنامه درسی, ایران, کره جنوبی, آموزش کارشناسی پرستاری, برنامه درسی پرستاری
Curriculum, Iran, South Korea, Bachelor of Nursing Education, Nursing Curriculum
75
88
http://jne.ir/browse.php?a_code=A-10-1208-1&slc_lang=fa&sid=1
Afshin
Gudarzi
افشین
گودرزی
a.gudarzi@yahoo.com
100319475328460016713
100319475328460016713
No
hamadan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی همدان
reza
borzou
رضا
برزو
borzou@umsha.ac.ir
100319475328460016714
100319475328460016714
No
hamadan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی همدان
mehdi
molavi vardanjani
مهدی
مولوی وردنجانی
m.molavi@umsha.ac.ir
100319475328460016715
100319475328460016715
No
hamadan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی همدان
Fatemeh
Cheraghi
فاطمه
چراغی
fcheraghii@yahoo.com
100319475328460016716
100319475328460016716
Yes
hamadan university of medical sciences
دانشگاه علوم پزشکی همدان