[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 5، شماره 5 - ( آذر و دی 1395 ) ::
جلد 5 شماره 5 صفحات 36-31 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی ارتباط بین سرمایه‌های انسانی با میزان رضایتمندی خدمات گیرندگان
علی رضا قهرمانی منامن ، سعید حمدزاده ، زهرا تمیزی ، مسعود فلاحی خشکناب ، مهدی حبیبی
دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی تهران، تهران، ایران ، alirezaghahramani40@yahoo.com
چکیده:   (4823 مشاهده)

مقدمه: بدون شک ارباب رجوع مهمترین دارایی هر سازمان به شمار می‌رود و تمامی تلاش‌های سازمان‌ها در نحوه ارائه خدمات به او ارزش پیدا می‌کند؛ لذا توجه، تمرکز و حفظ ارباب رجوع درسازمان ها از اهمیت خاصی برخوردار است. لذا هدف این مطالعه، بررسی ارتباط بین سرمایه‌های انسانی با میزان رضایتمندی خدمات گیرندگان بیمارستان تأمین اجتماعی سبلان اردبیل می‌باشد.

روش کار: مطالعه حاضر از نظر هدف کاربردی و از نظر ماهیت تحقیق توصیفی از نوع همبستگی می‌باشد. جامعه آماری در این پژوهش دو دسته هستند: درون سازمانی و برون سازمانی. درون سازمانی شامل مدیران و کارکنان بیمارستان سبلان اردبیل به تعداد 190 نفر و برون سازمانی شامل بیماران بستری در بخش‌های مختلف در بازده زمانی یک ماه به تعداد 240 نفر بود با توجه به محدود بودن جامعه آماری، برای نمونه گیری از روش سرشماری استفاده است و برای گردآوری داده‌ها از پرسشنامه محقق ساخته که روائی و پایائی آن سنجیده شده بود استفاده گردید. برای تحلیل اطلاعات از روش‌های آماری توصیفی (میانگین، انحراف معیار) و برای تحلیل فرضیات از ضریب هبستگی پیرسون و مدل رگرسیون چند متغیره استفاده شده است.

یافته‌ها: نتایج نشان داد بین سرمایه‌های انسانی کارکنان (دانش کارکنان، مهارت ارتباطی کارکنان و خلاقیت کارکنان و در نهایت تعهد سازمانی) و رضایتمندی خدمات گیرندگان بیمارستان رابطه مثبت معنی داری وجود دارد (0/001> P).

نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه تقویت سرمایه‌های انسانی می‌تواند باعث افزایش رضایتمندی خدمات گیرندگان و مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی باشد. بنابراین، مسؤولین و مدیران می‌توانند با ارزش نهادن به سرمایه‌های انسانی میزان رضایت مندی خدمات گیرندگان را افزایش دهند.

واژه‌های کلیدی: سرمایه انسانی، رضایتمندی، خدمات گیرندگان، بیمارستان، ارباب رجوع
متن کامل [PDF 245 kb]   (2138 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/9/30 | پذیرش: 1395/9/30 | انتشار: 1395/9/30
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Ghahramani Manamen A, Hamadzadeh S, Tamizi Z, Fallahi Khoshknab M, Habibi M. The Relationship between Human Capital and Satisfaction with Services. 3 JNE 2017; 5 (5) :31-36
URL: http://jne.ir/article-1-743-fa.html

قهرمانی منامن علی رضا، حمدزاده سعید، تمیزی زهرا، فلاحی خشکناب مسعود، حبیبی مهدی. بررسی ارتباط بین سرمایه‌های انسانی با میزان رضایتمندی خدمات گیرندگان. آموزش پرستاری. 1395; 5 (5) :31-36

URL: http://jne.ir/article-1-743-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 5، شماره 5 - ( آذر و دی 1395 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4700