[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 12، شماره 5 - ( آذر و دی 1402 ) ::
جلد 12 شماره 5 صفحات 23-12 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری طبس در دوران پاندمی COVID-19 در سال 1400-1399
مصطفی عبدالهی ، نجمه توکل ، منصوره توسلی ، ایوب ایار
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند000 ، n90.a.ayar@gmail.com
چکیده:   (1057 مشاهده)
مقدمه:  بیماری COVID 19 یک بیماری تنفسی است که اولین بار در ووهان چین شناسایی شد. با گسترش ویروس، سیستم آموزشی با یک بحران کاملاً جدید و بزرگ روبرو گردید. بیشتر مدارس از مقاطع ابتدایی تا دانشگاه تعطیل گردیدند. هدف مطالعه بررسی کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری طبس در دوران همه گیری COVID-19 در سال 1400-1399 می باشد.
روش کار: این پژوهش یک مطالعه توصیفی مقطعی است و جامعه آماری کلیه دانشجویان دانشکده پرستاری طبس به تعداد 180 دانشجو بود. ابزار اندازه‌گیری داده‌ها پرسشنامه محقق ساخته شامل دو بخش: فرم مشخصات دموگرافیک و بخش دوم پرسشنامه بررسی کیفیت آموزش شامل 5 خرده مقیاس‌(فناوری و زیرساخت، دسترسی و سهولت، آموزش، ارتباطات و رضایت) و 31 شاخص که یک مقیاس 6 درجه‌ای لیکرت شامل کاملاً مخالفم نمره 1 و کاملاً موافقم نمره 6 در نظر گرفته شد. جهت روایی ابزار مطالعه از CVR و CVI استفاده شد سپس پایایی ابزار با استفاده از آلفای کرونباخ محاسبه گردید. تحلیل داده‌ها نیز با استفاده از نرم‌افزار SPSS نسخه 22 صورت گرفت. سطح معنی داری کمتر از 05/0 در نظر گرفته شد.
یافته‌ها: نمره کل کیفیت آموزش برابر با 56/30 ± 53/108 با دامنه 186- 31 بود. میانگین کیفیت آموزش به روش مجازی بر اساس طیف لیکرت برابر با 60/3 با انحراف معیار 01/1 بود که نشان داد کیفیت آموزش مجازی تقریبا با میانه ابزار (5/3) برابر بود. ازنظر میانگین نمره کل کیفیت آموزش از میانه ابزار بالاتر بود.
نتیجه‌گیری: کیفیت آموزش مجازی در مقطع کاردانی رشته فوریت های پزشکی نسبت به سایر رشته های کارشناسی پرستاری و اتاق عمل در سطح مطلوب گزارش گردیده است. این روش به صورت موثر باعث افزایش دانش و نگرش دانشجویان در زمینه های مختلف گردید.
 
واژه‌های کلیدی: آموزش مجازی، آموزش الکترونیک، پرستاری، کووید-19، دانشجویان، کیفیت آموزش
متن کامل [PDF 438 kb]   (305 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/11/18 | پذیرش: 1402/9/6 | انتشار: 1402/9/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abdollahi M, tavakol N, tavasoli M, ayar A. Assessing The Quality of Virtual Education from The Perspective of Students of Tabas School of Nursing during the COVID-19 Pandemic in 1399-1400. 3 JNE 2023; 12 (5) :12-23
URL: http://jne.ir/article-1-1388-fa.html

عبدالهی مصطفی، توکل نجمه، توسلی منصوره، ایار ایوب. بررسی کیفیت آموزش مجازی از دیدگاه دانشجویان دانشکده پرستاری طبس در دوران پاندمی COVID-19 در سال 1400-1399. آموزش پرستاری. 1402; 12 (5) :12-23

URL: http://jne.ir/article-1-1388-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 5 - ( آذر و دی 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4710