[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 10، شماره 5 - ( آذر و دی 1400 ) ::
جلد 10 شماره 5 صفحات 31-22 برگشت به فهرست نسخه ها
میزان رضایتمندی بیماران از مراقبت های پرستاری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهر بیرجند1398
زهرا فرج زاده ، زهرا نخعی ، سیما محمدی
دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، بیرجند، ایران
چکیده:   (1827 مشاهده)
مقدمه: مراقبت پرستاری و رضایتمندی بیماران دو جزء اساسی پرستاری محسوب می­شود و حاصل آن ارتقاء سلامت جامعه و بهبودی سریعتر بیماران می باشد. بر این اساس مطالعه حاضر با هدف تعیین رضایتمندی بیماران و تعیین ارتباط آن با متغیرهای دموگرافیک  از مراقبت­های پرستاری در بیمارستان­های دانشگاه علوم پزشکی شهر بیرجند انجام شد.
روش کار: در این مطالعه توصیفی-تحلیلی 249  نفر از بیماران بستری در بیمارستانهای  شهر بیرجند  در سال 1398 به روش چند مرحله ای انتخاب شدند و ابزار گردآوری داده ها پرسشنامه تدوین شده توسط  معاونت پرستاری وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی  بود. دادهها با استفاده از نرمافزار آماری SPSS 22  و آمار توصیفی و آزمون آماری کای دو در سطح معنیداری 05/0 تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها: در این مطالعه اکثربیماران زن (2/58%) ،متاهل (2/93 % )،دارای سن 50-41 سال (5/20% )،تحصیلات زیر دیپلم  (55%) ،ساکن شهر( 9/63%) ودارای تجربه خوب از بستری قبلی (2/49%) می باشند.سطح رضایتمندی آنان در کل و مولفههای آن در حد متوسط است. بیشترین میانگین نمره رضایتمندی بیماران مربوط به مولفه توانمندی اخلاقی و عاطفی (61/0±56/3) و کمترین میانگین مربوط به مولفه آموزش به بیمار (82/0±89/2) میباشد. میانگین نمره رضایتمندی بیماران در کل 63/0±31/3 بدست آمد.
نتیجه گیری: در این مطالعه رضایتمندی بیماران از مراقبت پرستاری و ابعاد مراقبتهای درمانی، آموزش به بیمار، ارتباط درمانی و توانمندی اخلاقی و عاطفی در حد متوسط بود.که با برنامه ریزی مدیران و پرستاران میتوان گامی در جهت ارتقاءکیفیت ارائه مراقبت های پرستاری و رضایتمندی بیماران برداشت.
واژه‌های کلیدی: رضایتمندی بیماران، مراقبت پرستاری، بیمار
متن کامل [PDF 235 kb]   (702 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1399/9/18 | پذیرش: 1400/7/10 | انتشار: 1400/7/10


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

farajzadeh Z, Nakhaei Z, mohammadi S. Patients' Satisfaction from Nursing Care in Hospitals of Birjand University of Medical Sciences in 2019. 3 JNE 2021; 10 (5) :22-31
URL: http://jne.ir/article-1-1237-fa.html

فرج زاده زهرا، نخعی زهرا، محمدی سیما. میزان رضایتمندی بیماران از مراقبت های پرستاری در بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی شهر بیرجند1398. آموزش پرستاری. 1400; 10 (5) :22-31

URL: http://jne.ir/article-1-1237-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 5 - ( آذر و دی 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4645