مروری بر سبکهای یادگیری تجربی در آموزش پرستاری
|
الهام ایمانی ، مریم رسولی ، منصوره زاغری تفرشی  |
دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، rassouli.m@gmail.com |
|
چکیده: (14558 مشاهده) |
مقدمه: یکی از راههای ارتقای کیفیت آموزش داشتن بینش کافی نسبت به نحوه یادگیری فراگیران میباشد. عوامل متعددی از جمله سبک یادگیری میتواند بر جریان یادگیری تأثیر داشته باشد. میزان استفاده از سبکهای یادگیری در کشورهای مختلف، متفاوت گزارش شده است. هدف از این مطالعه، مروری بر سبکهای یادگیری تجربی در آموزش پرستاری است. روش: این مطالعه در سال 1392 با مرور منابع و مقالات منتشر شده و در دسترس داخلی و خارجی مرتبط با یادگیری تجربی در آموزش پرستاری و جستجو در بانکهای اطلاعاتی Pubmed، Scopus، Proquest، Google Scholar، Elsevier، Iranmedex و SID با کلیدواژههای سبکهای یادگیری، یادگیری تجربی، کولب، دانشجویان پرستاری و آموزش پرستاری انجام گردید. یافتهها: با توجه به مرور پژوهشهای انجام گرفته، سبک برتر یادگیری در میان دانشجویان پرستاری سبک یادگیری جذبکننده و همگراست. در نتایج مطالعات مختلف، اشاره شده که تعدادی از افراد دارای دو یا حتی تعداد بیشتری سبک یادگیری میباشند. نتیجهگیری: با توجه به این که یادگیری در پرستاری با استفاده از چندین سبک و به خصوص سبک یادگیری همگرا و جذبکننده انجام میشود، هماهنگی سبکهای یادگیری فراگیران با روشهای تدریس یکی از اقداماتی است که در بهبود کیفیت کلاس درس و دورههای آموزشی نقش مؤثری ایفا میکند. |
|
واژههای کلیدی: یادگیری تجربی، کولب، سبکهای یادگیری کولب، آموزش پرستاری، سبکهای یادگیری، دانشجویان پرستاری |
|
متن کامل [PDF 648 kb]
(2858 دریافت)
|
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی |
موضوع مقاله:
تخصصي دریافت: 1393/6/31 | پذیرش: 1393/8/28 | انتشار: 1393/8/28
|
|
|
|
|
ارسال پیام به نویسنده مسئول |
|