[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 7، شماره 5 - ( آذر و دی 1397 ) ::
جلد 7 شماره 5 صفحات 30-23 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش پرستاران در تحلیل تعامل عوامل فردی با بازاریابی داخلی و مدیریت خدمات بر ارباب رجوع محوری در بیمارستان-ها
علیرضا تشکریان جهرمی ، سید علیقلی روشن ، باقر کرد
دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان،ایران ، salirowshan@gmail.com.
چکیده:   (3335 مشاهده)
مقدمه: با توجه به گسترش کارکرد بخش بیماران سرپایی برای برخورداری از آزمایش­ها و عمل­های دقیق­تر و پیشرفته­تر، پرستاران این بخش باید از مهارت و توانایی حرفه­ای جلب رضایت مراجعه کننده، برخوردار باشند. هدف این تحقیق، شناسایی عوامل مرتبط با خواسته­های مراجعین از پرستاران بخش مراقبت­های سرپایی است.
روش کار: پژوهش حاضر، یک مطالعه توصیفی می باشد که از پرسشنامه­های میان حوزه­ای در راستای جمع­آوری اطلاعات استفاده گردیده است. جامعه آماری پژوهش، پرستاران بخش سرپایی بیمارستان­های دولتی در شهر شیراز بودند. این تحقیق از مهرماه سال 1396 آغاز شد که  داده­های جمع­آوری شده با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی ساده از 145 نفر پرستار بخش سرپایی در بیمارستان­های دولتی بدست آمده است. همچنین از آزمون t، ضریب همبستگی پیرسون و در نهایت رگرسیون چندگانه سلسله مراتبی با استفاده از نرم افزار SPSS  نسخه 20 برای تجزیه و تحلیل داده ها بهره گرفته شده است.
یافته ها: براساس یافته­های پژوهش، وجدان کاری (001/0< p , 43/0β=)، هوش هیجانی از عوامل فردی(028/0p= , 33/0β=) و بازاریابی داخلی از عوامل محیطی(001/0p= , 33/0β=) به عنوان عوامل مرتبط با ارباب رجوع محوری شناسایی گردیدند.
نتیجه­گیری: مدیران و مسئولان بیمارستان­ها، می­بایست پرستاران بخش سرپایی که ارتباط مستقیم با بیماران و ارباب رجوعان دارند را در رشد اوصاف فردی مناسب و هوش هیجانی حمایت نمایند و همچنین پرسنل و کارکنان را در جهت ارتقای خدمت رسانی و رضایت­مندی مراجعین، همچون ارباب رجوعان فرض نمایند.
واژه‌های کلیدی: پرستاران، ارباب رجوع، عوامل فردی، بازاریابی داخلی، بیمارستان‌ها
متن کامل [PDF 965 kb]   (1680 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی |
دریافت: 1397/7/20 | انتشار: 1397/10/25
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tashakorian Jahromi A, Rowshan S A, Kord B. Nurses Role in Analyzing the Interaction of Individual Factors with Internal Marketing and Services Management on Client-oriented in Hospitals. 3 JNE 2019; 7 (5) :23-30
URL: http://jne.ir/article-1-962-fa.html

تشکریان جهرمی علیرضا، روشن سید علیقلی، کرد باقر. نقش پرستاران در تحلیل تعامل عوامل فردی با بازاریابی داخلی و مدیریت خدمات بر ارباب رجوع محوری در بیمارستان-ها. آموزش پرستاری. 1397; 7 (5) :23-30

URL: http://jne.ir/article-1-962-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 5 - ( آذر و دی 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4645