[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 3، شماره 3 - ( پاییز 1393 ) ::
جلد 3 شماره 3 صفحات 23-33 برگشت به فهرست نسخه ها
مروری بر سبک‌های یادگیری تجربی در آموزش پرستاری
الهام ایمانی، مریم رسولی ، منصوره زاغری تفرشی
دانشيار دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی ، rassouli.m@gmail.com
چکیده:   (9624 مشاهده)
مقدمه: یکی از راه‌های ارتقای کیفیت آموزش داشتن بینش کافی نسبت به نحوه یادگیری فراگیران می‌باشد. عوامل متعددی از جمله سبک یادگیری می‌تواند بر جریان یادگیری تأثیر داشته باشد. میزان استفاده از سبک‌های یادگیری در کشورهای مختلف، متفاوت گزارش شده است. هدف از این مطالعه، مروری بر سبک‌های یادگیری تجربی در آموزش پرستاری است. روش: این مطالعه در سال 1392 با مرور منابع و مقالات منتشر شده و در دسترس داخلی و خارجی مرتبط با یادگیری تجربی در آموزش پرستاری و جستجو در بانک‌های اطلاعاتی Pubmed، Scopus، Proquest، Google Scholar، Elsevier، Iranmedex و SID با کلیدواژه‌های سبک‌های یادگیری، یادگیری تجربی، کولب، دانشجویان پرستاری و آموزش پرستاری انجام گردید. یافته‌ها: با توجه به مرور پژوهش‌های انجام گرفته، سبک برتر یادگیری در میان دانشجویان پرستاری سبک یادگیری جذب‌کننده و همگراست. در نتایج مطالعات مختلف، اشاره شده که تعدادی از افراد دارای دو یا حتی تعداد بیشتری سبک یادگیری می‌باشند. نتیجه‌گیری: با توجه به این که یادگیری در پرستاری با استفاده از چندین سبک و به خصوص سبک یادگیری همگرا و جذب‌کننده انجام می‌شود، هماهنگی سبک‌های یادگیری فراگیران با روش‌های تدریس یکی از اقداماتی است که در بهبود کیفیت کلاس درس و دوره‌های آموزشی نقش مؤثری ایفا می‌کند.
واژه‌های کلیدی: یادگیری تجربی، کولب، سبک‌های یادگیری کولب، آموزش پرستاری، سبک‌های یادگیری، دانشجویان پرستاری
متن کامل [PDF 648 kb]   (1490 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۳/۶/۳۱ | پذیرش: ۱۳۹۳/۸/۲۸ | انتشار: ۱۳۹۳/۸/۲۸
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Imani E, Rassouli M, Zaghari Tafreshi M. Overview of experiental learning styles in nursing education. 3 JNE. 2014; 3 (3) :23-33
URL: http://jne.ir/article-1-350-fa.html

ایمانی الهام، رسولی مریم، زاغری تفرشی منصوره. مروری بر سبک‌های یادگیری تجربی در آموزش پرستاری. آموزش پرستاری . 1393; 3 (3) :23-33

URL: http://jne.ir/article-1-350-fa.html



دوره 3، شماره 3 - ( پاییز 1393 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3701