[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 4، شماره 4 - ( زمستان 1394 ) ::
جلد 4 شماره 4 صفحات 72-80 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه نگرش اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی تبریز نسبت به مشاوره تحصیلی در سال 1390
مهناز جبرائیلی، سوسن ولیزاده، ماهنی رهکار فرشی*
دانشجوی دکتری گروه کودکان دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی تبریز، ایران ، rahkarfarshim@tbzmed.ac.ir
چکیده:   (4140 مشاهده)
مقدمه: مشاوره یکی از عوامل موثر در پیشرفت تحصیلی دانشجویان می‌باشد. عدم اعتقاد دانشجویان به مفید بودن مشاوره و وجود تفاوت در نگرش اساتید و دانشجویان می‌تواند یکی از موانع اجرای صحیح این برنامه به شمار آید، لذا این مطالعه با هدف تعیین و مقایسه نگرش اساتید و دانشجویان نسبت به مشاوره تحصیلی انجام شده است. روش: در این مطالعه توصیفی مقایسه‌ای در سال 90، نگرش 31 استاد و 250 دانشجوی (پرستاری ، مامایی و اتاق عمل) دانشکده پرستاری و مامایی تبریز که به روش تصادفی وارد مطالعه شدند، از طریق پرسشنامه 18 سوالی تعیین نگرش نسبت به مشاوره تحصیلی ادهمی و همکاران مورد بررسی قرار گرفته است. داده ها با استفاده از نرم افزار آماری SPSS 13 و آمار توصیفی و استنباطی (آزمون تی مستقل، همبستگی پیرسون و آنالیز واریانس یکطرفه) مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. یافته ها: در این مطالعه میانگین و انحراف معیار نگرش اساتید راهنما 19/7±51/73 و دانشجویان 18/8±91/63 بود که این اختلاف از نظر آماری معنی‌دار بود(0001/0P<)، همچنین در این مطالعه میانگین و انحراف معیار نمره نگرش اساتید پرستاری(58/1±37/51 ) به طور معنی داری بیشتر از اساتید مامایی( 80/4 ± 78/47 ) بود(01/0P<). نتیجه‌گیری: بین نگرش اساتید و دانشجویان تفاوت وجود داشت. اساتید مشاوره را برای سازگاری و حمایت از دانشجو لازم می‌دانند. از نظر دانشجویان نیز مشاوره نیازمند تخصص است. توجه به این تفاوت‌ها به هنگام ارائه خدمات مشاوره‌ای توسط اساتید لازم و ضروری است.
واژه‌های کلیدی: نگرش، مشاوره، اساتید، دانشجویان
متن کامل [PDF 241 kb]   (974 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: ۱۳۹۴/۱۰/۱۴ | پذیرش: ۱۳۹۴/۱۰/۲۲ | انتشار: ۱۳۹۴/۱۰/۲۲
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Jebreili M, Valizadeh S, Rahkar Farshi M. Comparison of Faculty Members and Student's Attitude toward Educational Counseling in Faculties of Nursing and Midwifery, 2011 . 3 JNE. 2016; 4 (4) :72-80
URL: http://jne.ir/article-1-566-fa.html

جبرائیلی مهناز، ولیزاده سوسن، رهکار فرشی ماهنی. مقایسه نگرش اساتید و دانشجویان دانشکده پرستاری و مامایی تبریز نسبت به مشاوره تحصیلی در سال 1390 . آموزش پرستاری . 1394; 4 (4) :72-80

URL: http://jne.ir/article-1-566-fa.html



دوره 4، شماره 4 - ( زمستان 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3638