[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 7، شماره 5 - ( آذر و دی 1397 ) ::
جلد 7 شماره 5 صفحات 23-30 برگشت به فهرست نسخه ها
نقش پرستاران در تحلیل تعامل عوامل فردی با بازاریابی داخلی و مدیریت خدمات بر ارباب رجوع محوری در بیمارستان-ها
علیرضا تشکریان جهرمی، سید علیقلی روشن، باقر کرد
دانشکده مدیریت و اقتصاد، دانشگاه سیستان و بلوچستان، زاهدان،ایران ، salirowshan@gmail.com.
چکیده:   (571 مشاهده)
مقدمه: با توجه به گسترش کارکرد بخش بیماران سرپایی برای برخورداری از آزمایش­ها و عمل­های دقیق­تر و پیشرفته­تر، پرستاران این بخش باید از مهارت و توانایی حرفه­ای جلب رضایت مراجعه کننده، برخوردار باشند. هدف این تحقیق، شناسایی عوامل مرتبط با خواسته­های مراجعین از پرستاران بخش مراقبت­های سرپایی است.
روش کار: پژوهش حاضر، یک مطالعه توصیفی می باشد که از پرسشنامه­های میان حوزه­ای در راستای جمع­آوری اطلاعات استفاده گردیده است. جامعه آماری پژوهش، پرستاران بخش سرپایی بیمارستان­های دولتی در شهر شیراز بودند. این تحقیق از مهرماه سال 1396 آغاز شد که  داده­های جمع­آوری شده با استفاده از روش نمونه­گیری تصادفی ساده از 145 نفر پرستار بخش سرپایی در بیمارستان­های دولتی بدست آمده است. همچنین از آزمون t، ضریب همبستگی پیرسون و در نهایت رگرسیون چندگانه سلسله مراتبی با استفاده از نرم افزار SPSS  نسخه 20 برای تجزیه و تحلیل داده ها بهره گرفته شده است.
یافته ها: براساس یافته­های پژوهش، وجدان کاری (001/0< p , 43/0β=)، هوش هیجانی از عوامل فردی(028/0p= , 33/0β=) و بازاریابی داخلی از عوامل محیطی(001/0p= , 33/0β=) به عنوان عوامل مرتبط با ارباب رجوع محوری شناسایی گردیدند.
نتیجه­گیری: مدیران و مسئولان بیمارستان­ها، می­بایست پرستاران بخش سرپایی که ارتباط مستقیم با بیماران و ارباب رجوعان دارند را در رشد اوصاف فردی مناسب و هوش هیجانی حمایت نمایند و همچنین پرسنل و کارکنان را در جهت ارتقای خدمت رسانی و رضایت­مندی مراجعین، همچون ارباب رجوعان فرض نمایند.
واژه‌های کلیدی: پرستاران، ارباب رجوع، عوامل فردی، بازاریابی داخلی، بیمارستان‌ها
متن کامل [PDF 965 kb]   (202 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی |
دریافت: ۱۳۹۷/۷/۲۰
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Tashakorian Jahromi A, Rowshan S A, Kord B. Nurses Role in Analyzing the Interaction of Individual Factors with Internal Marketing and Services Management on Client-oriented in Hospitals. 3 JNE. 2019; 7 (5) :23-30
URL: http://jne.ir/article-1-962-fa.html

تشکریان جهرمی علیرضا، روشن سید علیقلی، کرد باقر. نقش پرستاران در تحلیل تعامل عوامل فردی با بازاریابی داخلی و مدیریت خدمات بر ارباب رجوع محوری در بیمارستان-ها. آموزش پرستاری . 1397; 7 (5) :23-30

URL: http://jne.ir/article-1-962-fa.html



دوره 7، شماره 5 - ( آذر و دی 1397 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 30 queries by YEKTAWEB 3921