[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 10، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1400 ) ::
جلد 10 شماره 3 صفحات 22-11 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی تطبیقی نظام آموزشی مقطع کارشناسی پرستاری در ایران و دانشگاه راجیو گاندی هند
فیروزه پیامنی ، فاطمه چراغی ، سیدرضا برزو
دانشگاه علوم پزشکی همدان ، borzoureza@gmail.com
چکیده:   (1495 مشاهده)
مقدمه: پرورش نیروهای پرستاری کارآزموده و شایسته برای ارائه مراقبت‌های بهداشتی و درمانی امری ضروری و بدیهی است که لازمه آن ارتقاء کیفیت آموزش است. مقایسه نظام‌های مختلف آموزش، محتوی و کیفیت برنامه درسی را ارتقاء می‌دهد. این مطالعه با هدف مقایسه نظام آموزش مقطع کارشناسی پرستاری در ایران با دانشگاه راجیو گاندی هند انجام شد.
روش کار: این مطالعه توصیفی تطبیقی، برای مقایسه ساختار برنامه آموزشی کارشناسی پرستاری ایران و دانشگاه راجیو گاندی هند در سال 1399 انجام شده است. برای مقایسه دو برنامه درسی، از الگوی Bready، استفاده شد.
یافته‌ها: برخی ویژگی‌های بارز مانند تقویت کار گروهی دانشجویان و مهارت یادگیری خود راهبر در دانشجویان و کار کتابخانه‌ای در برنامه آموزشی دانشگاه راجیو گاندی هند مشهود بود. دانش‌آموختگان در هند بدون دریافت مجوزRN  اجازه اشتغال به کار ندارند اما در ایران بعد از فارغ‌التحصیلی می‌توانند شروع به کار می‌کنند.
نتیجه‌گیری: نظام آموزش پرستاری ایران و دانشگاه راجیو گاندی هند دارای اشتراکات زیادی هستند. پیشنهاد می‌شود در ایران به انجام کار گروهی دانشجویان و مهارت یادگیری خودراهبر توجه بیشتری گردد و قبل از اشتغال به کار دانش آموختگان آزمون صلاحیت حرفه‌ای برگزار گردد.
واژه‌های کلیدی: برنامه درسی، کارشناسی پرستاری، ایران، هند، مطالعه تطبیقی
متن کامل [PDF 286 kb]   (623 دریافت)    
نوع مطالعه: مروری | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1399/4/7 | پذیرش: 1400/3/10 | انتشار: 1400/3/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Payamani F, Cheraghi F, Bourzou S R. A Comparative Study of the Undergraduate Nursing Education System in Iran and Rajiv Gandhi University of India. 3 JNE 2021; 10 (3) :11-22
URL: http://jne.ir/article-1-1168-fa.html

پیامنی فیروزه، چراغی فاطمه، برزو سیدرضا. بررسی تطبیقی نظام آموزشی مقطع کارشناسی پرستاری در ایران و دانشگاه راجیو گاندی هند. آموزش پرستاری. 1400; 10 (3) :11-22

URL: http://jne.ir/article-1-1168-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4645