[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 10، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1400 ) ::
جلد 10 شماره 1 صفحات 104-91 برگشت به فهرست نسخه ها
تبیین دیدگاه دانشجویان از آموزش مجازی در اپیدمی کووید-19: یک مطالعه کیفی
فاطمه باکویی ، افسانه ارزانی ، هاجر ادیب راد ، راضیه عباسی
دانشکده پرستاری و مامایی، دانشگاه علوم پزشکی بابل، بابل، ایران. ، arzaniaf@gmail.com
چکیده:   (2468 مشاهده)
مقدمه: تبیین تجربه آموزشی دانشجویان از آموزش مجازی در اپیدمی کووید-19 و شناخت راه‏کارهایی برای ایجاد یادگیری موثرتر می‌تواند برای تصمیمگیران و سیاستگزاران نظام آموزشی کشور ارزشمند باشد. لذا این مطالعه کیفی با هدف تبیین دیدگاه دانشجویان از آموزشی مجازی در اپیدمی کووید-19 انجام شد.
روش کار: مطالعه کیفی حاضر با رویکرد تحلیل محتوای قراردادی انجام گردید. داده­ها از طریق مصاحبه عمیق نیمه ساختار یافته با 15 دانشجوی پرستاری و مامایی دانشگاه علوم پزشکی بابل ورودی 1396 لغایت 1398 ترمهای یک تا 6 به روش نمونهگیری هدفمند در سال 1399 همزمان با اپیدمی کووید-19جمعآوری شد. همه مصاحبه­ها ضبط و سپس خط به خط دستنویس گردید و در نهایت از روش تحلیل محتوای قراردادی استفاده شد.
یافتهها: تحلیل دادهها منجر به استخراج طبقات "مزایای آموزش مجازی"، "معایب آموزش مجازی" و «راهکارهای ارتقای آموزش مجازی» شد. این طبقات به ترتیب دارای زیرطبقات "انعطافپذیری یادگیری و بستر مناسب یاددهی-یادگیری"؛ "مهارت ناکافی تدریس مجازی برخی از اساتید، عدم یادگیری موثر، ضعف برنامهریزی دانشجو در یادگیری، ارزشیابی نامعتبر و مشکلات سخت و نرمافزاری سامانه» و «بهینه‌سازی روش تدریس مجازی، برگزاری  کلاس آنلاین مجازی، بارگذاری فایلهای ویدئویی و ارزشیابی موثر» بودند.
نتیجهگیری: تحلیل داده ها نشان داد که مشارکت کنندگان علاوه بر بیان مزایا، معایبی برای آموزش مجازی و در نهایت به راهکارهایی برای ارتقای این شیوه آموزشی اشاره داشتند. در نتیجه این یافته ها نیاز به انجام مداخلات برای بهبود کیفیت اجرای آموزش مجازی را از سوی استاد و دانشجو تایید میکند.
واژه‌های کلیدی: یادگیری، مجازی، دانشجویان، کووید-19، دیدگاه، مطالعه کیفی
متن کامل [PDF 278 kb]   (1176 دریافت)    
نوع مطالعه: کیفی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1399/12/3 | پذیرش: 1400/1/10 | انتشار: 1400/1/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

bakouei F, Arzani A, adibrad H, abbasi R. Exploration of the Students' Perception to Virtual Education in Covid-19 Epidemic: A Qualitative Study. 3 JNE 2021; 10 (1) :91-104
URL: http://jne.ir/article-1-1278-fa.html

باکویی فاطمه، ارزانی افسانه، ادیب راد هاجر، عباسی راضیه. تبیین دیدگاه دانشجویان از آموزش مجازی در اپیدمی کووید-19: یک مطالعه کیفی. آموزش پرستاری. 1400; 10 (1) :91-104

URL: http://jne.ir/article-1-1278-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4660