[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 10، شماره 6 - ( بهمن و اسفند 1400 ) ::
جلد 10 شماره 6 صفحات 21-11 برگشت به فهرست نسخه ها
همبستگی بین آمادگی فراگیر برای یادگیری آنلاین و تنش های روانشناختی ناشی از یادگیری الکترونیکی در دانشجویان پرستاری و مامایی در دوران پاندمی کوید-19
فهیمه خسروبیگی بزچلوئی ، شراره ضیغمی محمدی ، سونیا رسولی
دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج ، Zeighami@kiau.ac.ir
چکیده:   (1814 مشاهده)

مقدمه: با تغییر ناگهانی آموزش حضوری به الکترونیکی در دوران پاندمی کوید-19، اطلاع ازمیزان آمادگی فراگیران برای یادگیری آنلاین و تاثیر آن در تنشهای روانشناختی دانشجویان در حین یادگیری الکترونیکی، برای مدرسین، مشاورین و برنامه ریزان آموزشی اهمیت دارد. لذا مطالعه حاضر با هدف تعیین همبستگی بین آمادگی فراگیر برای یادگیری آنلاین با تنش های روانشناختی مربوط به یادگیری الکترونیکی در دانشجویان پرستاری و مامایی در دوران پاندمی کوید-19  درسال 1400انجام شد.

 روش کار: مطالعه حاضر از ﻧﻮع ﺗﻮﺻﻴﻔﻲ - همبستگی بود که بر روی 194 دانشجوی مقطع کارشناسی رشته پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی واحد کرج درنیمسال دوم سال 1399-1400 انجام شد. نمونه گیری به روش آسان انجام شد. داده ها توسط فرم اطلاعات جمعیت شناختی ، مقیاس آمادگی فراگیر برای یادگیری آنلاین و پرسشنامه دیسترس روانشناختی در یادگیری الکترونیکی جمع آوری شد. اطلاعات توسط نرم افزار آماری  SPSSنسخه 22 و با استفاده از آمار توصیفی ،تی تست ،آنالیز واریانس یکطرفه و ضریب همبستگی پیرسون تحلیل گردید.

یافته ها: یافته ها نشان داد که میانگین نمره پریشانی روانشناختی در یادگیری الکترونیک 42/14 ± 34/65 بود و 7/61 دانشجویان پریشانی روانشناختی متوسطی در یادگیری الکترونیک داشتند. همچنین میانگین نمره آمادگی برای یادگیری آنلاین29/10 ± 05/64 بود و 1/56 درصد از دانشجویان آمادگی متوسط برای یادگیری آنلاین داشتند. همبستگی معکوس، متوسط و معناداری بین  نمره کل آمادگی فراگیر برای یادگیری آنلاین با نمره کل پریشانی روانشناختی برای یادگیری الکترونیکی در دانشجویان بدست آمد(001/0>p  369/0-=r ). 

بحث: مطالعه حاضر نشان داد، دانشجویانی که آمادگی کمتری برای یادگیری آنلاین داشتند، تنشهای روانشناختی بیشتری در حین یادگیری الکترونیکی داشتند. این یافته بر ضرورت توانمند سازی دانشجویان برای یادگیری آنلاین، غربالگری اختلالات روانشناختی و تامین منابع حمایتهای و مشاوره ای جهت ارتقاء سلامت روانی دانشجویان تاکید می نماید.

واژه‌های کلیدی: دانشجویان، تنشهای روانشناختی، آمادگی فراگیر، یادگیری الکترونیکی
متن کامل [PDF 342 kb]   (975 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/6/23 | پذیرش: 1400/9/1 | انتشار: 1400/11/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Khosrobeigi bozchaloei F, Zeighami Mohammadi S, Rasooli S. Correlation between Online Learner Readiness with Psychological Distress related to e-Learning among Nursing and Midwifery Students during COVID-19 pandemic. 3 JNE 2022; 10 (6) :11-21
URL: http://jne.ir/article-1-1333-fa.html

خسروبیگی بزچلوئی فهیمه، ضیغمی محمدی شراره، رسولی سونیا. همبستگی بین آمادگی فراگیر برای یادگیری آنلاین و تنش های روانشناختی ناشی از یادگیری الکترونیکی در دانشجویان پرستاری و مامایی در دوران پاندمی کوید-19. آموزش پرستاری. 1400; 10 (6) :11-21

URL: http://jne.ir/article-1-1333-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 10، شماره 6 - ( بهمن و اسفند 1400 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4645