[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 13، شماره 2 - ( خرداد و تیر 1403 ) ::
جلد 13 شماره 2 صفحات 34-24 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه میزان استرس درک شده و انگیزش تحصیلی دانشجویان تحت آموزش مجازی در رشته‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله.
مهدی شکوری ، ربابه خلیلی ، محمد مهذی سالاری ، فریال خمسه
دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله ، Khalili1120@gmail.com
چکیده:   (219 مشاهده)
مقدمه: با شیوع کووید 19 در سراسر جهان، دولت‌ها جهت کنترل شیوع  بیماری ناچار به تعطیلی موسسات علمی و دانشگاه‌ها شدند، طوریکه این عوامل آن‌ها را ملزم به استفاده بی سابقه ای از آموزش مجازی نمود. افزایش استفاده از این نوع آموزش سبب افزایش استرس میان دانشجویان شد و بنوعی انگیزش تحصیلی آنان را تحت تاثیر قرار داد. لذا مطالعه حاضر با هدف مقایسه میزان استرس درک شده و انگیزش تحصیلی دانشجویان تحت آموزش مجازی در رشته‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله انجام شد.
روش کار: مطالعه حاضر از نوع توصیفیمقطعی است که در بازه زمانی خرداد ماه سال 1399 تا خرداد ماه 1400 در دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله در میان 300 دانشجو انجام شد. برای جمع اوری اطلاعات از سه پرسشنامه دموگرافیگ، استرس درک شده Cohen و انگیزش تحصیلی Harter استفاده شد که به صورت مجازی جمع آوری شد و با کمک نرم افزار SPSS 22 تجزیه و تحلیل شد.
یافته ها: ) 2/70 درصد) دانشجویان میزان انگیزش تحصیلی بالایی داشتند و (4/83 درصد) شان میزان استرس درک شده بالایی گزارش نمودند. دانشجویان رشته داروسازی بیشترین و دانشجویان پزشکی کمترین میزان استرس درک شده را داشتند و دانشجویان دندان پزشکی و پزشکی بترتیب بیشترین و کمترین میزان انگیزش تحصیلی را دارا بودند.
نتیجه گیری: با توجه به نتایج این مطالعه، اکثر دانشجویان تحت آموزش مجازی استرس درک شده شدیدی تجربه کرده بودند و دارای انگیزش تحصیلی بالایی نیز بودند. لذا با اتخاذ تصمیمهای مناسب و برنامه ریزی می‌توان از بروز اختلالات روانشناختی ناشی از استرس بالا و فشار آموزشی دانشجویان پیشگیری نمود و سبب افزایش کیفیت یادگیری شان گردید.

 
واژه‌های کلیدی: کووید 19، آموزش مجازی، استرس ادراک شده، انگیزش تحصیلی.
متن کامل [PDF 383 kb]   (93 دریافت)    
نوع مطالعه: کیفی | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1402/5/23 | پذیرش: 1403/4/10 | انتشار: 1403/4/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Shakoori M, Khalili R, Salaree M M, Khamseh F. Comparison of Perceived Stress and Academic Motivation of Students Under Virtual Education in Different Fields of Baqiyatallah University of Medical Sciences.. 3 JNE 2024; 13 (2) :24-34
URL: http://jne.ir/article-1-1554-fa.html

شکوری مهدی، خلیلی ربابه، سالاری محمد مهذی، خمسه فریال. مقایسه میزان استرس درک شده و انگیزش تحصیلی دانشجویان تحت آموزش مجازی در رشته‌های مختلف دانشگاه علوم پزشکی بقیه الله.. آموزش پرستاری. 1403; 13 (2) :24-34

URL: http://jne.ir/article-1-1554-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 2 - ( خرداد و تیر 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4660