[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 12، شماره 6 - ( بهمن و اسفند 1402 ) ::
جلد 12 شماره 6 صفحات 86-78 برگشت به فهرست نسخه ها
چالشهای فناوری در سلامت از منظر اعضای هیات علمی پرستاری و مامایی و کارشناسان فناوری اطلاعات
صاحبه یوسفی ، فاطمه بیابانی ، عرفان یارمحمدی نژاد ، سمیرا نوروز رجبی ، الهام رسولیان برزکی
کارشناس ارشد پرستاری، دانشکده پرستاری مامایی، دانشگاه شهید بهشتی تهران، تهران ، ایران ، Elham rasolian@yahoo.com
چکیده:   (395 مشاهده)
مقدمه: فناوری در آموزش پزشکی یک موضوع کمتر شناخته شده‌ای است که نیاز است، استفاده از آن با سرعت بیشتری گسترش یابد. در این راستا، محققان لازم است، در خصوص تبیین چالش‌های این موضوع بیشتر و با کیفیت بیشتری بپردازند. پژوهش حاضر با هدف اصلی شناسایی وضعیت موجود و مطلوب کاربرد  فناوری اطلاعات در آموزش پزشکی و چالش‌های پیش روی آن از منظر اساتید و پرسنل دانشگاه علوم پزشکی بیرجند، انجام شده است.
روش‌ کار: این مطالعه به روش کیفی با رویکرد تحقیقات کیفی پایه ، بوسیله مصاحبه‌های نیمه ساختار و به منظور دسته‌بندی چالش‌ها و موانع کاربرد فناوری‌های نوین در سلامت در سال ۱۴۰۲ انجام شد. جامعه آماری این پژوهش، اعضای هیأت علمی دانشکده پرستاری - مامایی و مهندسین فناوری اطلاعات دانشگاه علوم پزشکی بیرجند می‌باشند که 17 نفر از آنان به روش نمونه‌گیری هدفمند انتخاب گردیدند. مصاحبه‌ها دست نویس، کدگذاری و طبقه بندی شدند.
یافته‌ها: چالش‌های کاربرد فناوری سلامت در دانشگاه‌ در دو طبقه "حمایت ناکافی و "چالش تکنولوژی" و زیرطبقات "کاهش انگیزه برای استفاده از روشهای جدید آموزشی مبتنی بر  فناوری ، گریز از تکنولوژی، فراهم نبودن بسترهای آموزشی جدید، بالا بودن هزینه‌ها و حمایت ناکافی" قرار گرفتند.
نتیجه‌گیری: نتایج مطالعه حاضر نشان داد که برای سهولت به کارگیری و استفاده از تکنولوژی‌های نوین آموزش در علوم پزشکی بایستی فواید استفاده از این فناوری‌ها را برای اساتید با استفاده از روشهای مختلف آموزشی موثر تبیین نموده تا رغبت و انگیزش لازم برای برای پژوهش های فنآورانه و آموزش مبتنی بر فناوری در اساتید که مهمترین نفش را در این حیطه دارند، ایجاد شود و مسئولین نیز زیر ساخت‌های لازم را برای رفع چالش‌های پیش روی اساتید و کارشناسان فناوری  اطلاعات دانشگاه بیش از پیش فراهم آورند.
 
واژه‌های کلیدی: فناوری سلامت، هیات علمی، تکنولوژی، دانشگاه
متن کامل [PDF 293 kb]   (115 دریافت)    
نوع مطالعه: کیفی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/6/13 | پذیرش: 1402/11/16 | انتشار: 1402/11/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Usefi S, Biabani F, Yar mohammadi nezhad E, Nourooz rajabi S, Rasoulian Barzoki E. The Challenges of Technology in Health from the perspective of Nursing and Midwifery Faculty Members and Information Technology Experts. 3 JNE 2024; 12 (6) :78-86
URL: http://jne.ir/article-1-1561-fa.html

یوسفی صاحبه، بیابانی فاطمه، یارمحمدی نژاد عرفان، نوروز رجبی سمیرا، رسولیان برزکی الهام. چالشهای فناوری در سلامت از منظر اعضای هیات علمی پرستاری و مامایی و کارشناسان فناوری اطلاعات. آموزش پرستاری. 1402; 12 (6) :78-86

URL: http://jne.ir/article-1-1561-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 12، شماره 6 - ( بهمن و اسفند 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4652