[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
:: دوره 11، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1401 ) ::
جلد 11 شماره 1 صفحات 48-37 برگشت به فهرست نسخه ها
بررسی میزان کاربست آموزش الکترونیکی در دانشجویان پرستاری دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران در سال 1399
نفیسه ماجانی ، مجتبی رضایی راد
استادیار دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری، گروه علوم تربیتی دانشگاه ازاد اسلامی واحد ساری. ، mojabarezaeirad@yahoo.com
چکیده:   (675 مشاهده)
مقدمه: در دوران همه گیری کووید-19، استفاده از آموزش الکترونیکی آنلاین در آموزش عالی رشد ویژه­ای یافته است. بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف بررسی میزان کاربست آموزش الکترونیکی در دانشجویان پرستاری دانشکده­های پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران در سال 1399 انجام شد.
روش کار: این مطالعه با روش توصیفی از نوع پیمایشی انجام شد. جامعه آماری، کلیه دانشجویان پرستاری دانشکده­های پرستاری به تعداد 650  نفر بود که با روش نمونه گیری تصادفی طبقه ای طبق جدول کرجسی­و­مورگان 242 نفر (تعداد زن= 184 نفر و تعداد مرد= 58 نفر) به­عنوان نمونه انتخاب شدند. ابزار پژوهش، پرسشنامه 20 سوالی محقق ساخته میزان کاربست آموزش الکترونیکی با اقتباس از پرسشنامه فرج اللهی (1391) بود که به صورت مراجعه حضوری و آنلاین توزیع گردید. پس از گردآوری اطلاعات، داده ها از طریق نرم افزار SPSS نسخه 23 و با بهره گیری از آزمونهای آماری تی تک گروهی و تی مستقل مورد تحلیل قرار گرفت
یافته­ ها: میانگین میزان کاربست آموزش الکترونیکی در دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران (06/1 ± 60/3) بالاتر از متوسط (نقطه برش: 3) است (05/0P <). میزان کاربست آموزش الکترونیکی (06/1 ± 60/3) و ابعاد آن کیفیت اطلاعات (98/0 ± 74/3)، کیفیت سیستم (25/1 ± 45/3)، کیفیت خدمات (14/1 ± 53/3) و رضایت الکترونیکی (39/1 ± 33/3) در بین دانشجویان زن و مرد در دوران همه­گیری کرونا، متفاوت نیست (05/0< P).
نتیجه­ گیری: میزان کاربست آموزش الکترونیکی در دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران بیش از متوسط، مطلوب و رضایت­بخش است و جهت افزایش سطح آن می‌توان با مقایسه وضعیت موجود با دیگر مراکز آموزش عالی کشورهای توسعه یافته به تعیین و رفع شکاف در مراکز آموزشی داخل کشور دست یافت.
واژه‌های کلیدی: آموزش الکترونیکی، دانشجویان، پرستاری.
متن کامل [PDF 337 kb]   (708 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: عمومى
دریافت: 1400/6/17 | پذیرش: 1400/12/10 | انتشار: 1400/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Majani N, Rezaei Rad M. Application of E-learning in nursing students of Islamic Azad Universities of Mazandaran Province. 3 JNE. 2022; 11 (1) :37-48
URL: http://jne.ir/article-1-1328-fa.html

ماجانی نفیسه، رضایی راد مجتبی. بررسی میزان کاربست آموزش الکترونیکی در دانشجویان پرستاری دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان مازندران در سال 1399. آموزش پرستاری. 1401; 11 (1) :48-37

URL: http://jne.ir/article-1-1328-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.04 seconds with 28 queries by YEKTAWEB 4414