[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 13، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1403 ) ::
جلد 13 شماره 3 صفحات 69-59 برگشت به فهرست نسخه ها
ارتباط بین خودکارآمدی و مهارت های فن‌آوری اطلاعات با آمادگی یادگیری آنلاین دانشجویان پرستاری و مامایی
سیده رقیه عبدی کوهی خیلی ، مجتبی رضایی راد
گروه تکنولوژی‌ آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری ، mojtabarezaeirad@yahoo.com
چکیده:   (377 مشاهده)
مقدمه: چشم­انداز آموزش با پذیرش گسترده پلتفرم­های یادگیری آنلاین دستخوش دگرگونی قابل توجهی شده است و فرصت­ها و چالش­‌هایی را برای دانشجویان در رشته­های مختلف ارائه می­دهد. لذا بر این اساس، پژوهش حاضر با هدف بررسی ارتباط بین خودکارآمدی و مهارت­های فنآوری اطلاعات بر آمادگی یادگیری آنلاین دانشجویان پرستاری و مامایی انجام گردید.
روش کار: این مطالعه با روش توصیفی از نوع همبستگی انجام شد. جامعه آماری، کلیه دانشجویان دانشکده­های پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران به تعداد 1248 نفر بود که با روش نمونه­گیری تصادفی طبقه­ای طبق جدول کرجسی ­و ­مورگان 297 نفر (مامایی= 125نفر و پرستاری= 172 نفر) به­عنوان نمونه انتخاب شدند. برای سنجش متغیرهای مطالعه از پرسشنامه های خودکارآمدی بندورا، مهارت های فناوری اطلاعات ایروین و مک لین و آمادگی واتکینز و همکاران برای یادگیری آنلاین استفاده شد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون های توصیفی، میانگین، انحراف معیار و همچنین آمار استنباطی، آزمون رگرسیون تک متغیره و چند متغیره استفاده شد. تمامی موضوعات آماری با استفاده از نرم افزار آماری SPSS نسخه 26 و در سطح معناداری (05/0> p) تجزیه و تحلیل شد.
یافته­ ها: نتایج نشان داد که بین خودکارآمدی(001/0 =p، 45/0 = β) و مهارت‌های فن‌آوری اطلاعات(001/0 =p، 36/0 = β) با آمادگی یادگیری آنلاین دانشجویان پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد اسلامی استان مازندران رابطه مثبت و معنادار وجود دارد.
نتیجه ­گیری: به طور کلی می‌توان نتیجه گرفت خودکارآمدی و مهارت‌های فناوری اطلاعات دانشجویان می‌تواند به بهبود آمادگی آن­ها برای یادگیری آنلاین کمک کند. این نتایج می‌تواند برای برنامه‌ریزی و اجرای آموزش‌های آنلاین در رشته‌های پرستاری و مامایی مورد استفاده قرار گیرد.




 
واژه‌های کلیدی: دانشجویان پرستاری و مامایی، آمادگی یادگیری آنلاین، خودکارآمدی، مهارت­های فن‌آوری اطلاعات
متن کامل [PDF 354 kb]   (281 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/12/20 | پذیرش: 1403/5/21 | انتشار: 1403/7/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Abdi koohi kheyli S R, rezaeirad M. The relationship between self-efficacy and information technology skills with online learning readiness of nursing and midwifery students. 3 JNE 2024; 13 (3) :59-69
URL: http://jne.ir/article-1-1595-fa.html

عبدی کوهی خیلی سیده رقیه، رضایی راد مجتبی. ارتباط بین خودکارآمدی و مهارت های فن‌آوری اطلاعات با آمادگی یادگیری آنلاین دانشجویان پرستاری و مامایی. آموزش پرستاری. 1403; 13 (3) :59-69

URL: http://jne.ir/article-1-1595-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 13، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1403 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 45 queries by YEKTAWEB 4660