[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 11، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1401 ) ::
جلد 11 شماره 1 صفحات 36-27 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه تأثیر آموزش حضوری و غیرحضوری داروهای احیا بر دانش دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد سال 1399
مینا فنایی ، مینا جوزی ، فاطمه سلمانی
دانشگاه آزاد اسلامی، نجف آباد، ایران، ، minajouzi@pnu.iaun.ac.ir
چکیده:   (1263 مشاهده)
مقدمه: در نیمی از ایست‌های قلبی پرستاران اولین کسانی هستند که شروع به عملیات احیا می‌کنند. بنابراین یکی از الزامات پرستاران و دانشجویان پرستاری،‌کسب دانش لازم در خصوص داروهای احیا می‌باشد. هدف از این مطالعه، مقایسه تأثیر آموزش داروهای احیا به روش‌های حضوری و غیرحضوری بر دانش دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد سال 1399 بود.
روش کار: پژوهش از نوع نیمه تجربی با طرح پیش‌آزمون و پس‌آزمون می‌باشد. نمونه پژوهش شامل 60 نفر از دانشجویان ترم 4 و 5 دانشکده پرستاری و مامایی دانشگاه آزاد نجف‌آباد در سال 1399 بودند. آموزش‌ها در خصوص داروهای احیا در سه گروه، به‌صورت حضوری، غیرحضوری آنلاین و آفلاین انجام شد. ابزارهای پژوهش، پرسشنامه مشخصات دموگرافیک و پرسش‌نامه محقق ساخته بود. جهت تجزیه‌وتحلیل داده‌ها از نرم‌افزار SPSS نسخه 18 و آزمون‌های آماری آنالیز واریانس یک‌طرفه و کای اسکوئر استفاده شد.
یافته‎ها: نتایج نشان داد که میانگین نمرات دانش مربوط به احیای قلبی ریوی در آموزش حضوری (قبل 45/9 و بعد25/16)، غیرحضوری آنلاین (قبل 6/9 و بعد 15) و غیرحضوری آفلاین (قبل 4/10 و بعد 2/14) بود (001/0> P) و آموزش حضوری در یادگیری دانشجویان مؤثرتر است (001/0> P).
نتیجه‎گیری: تحلیل یافته‌های پژوهش بیانگر تأثیر گذاری بیشتر آموزش حضوری در مقایسه با آموزش غیرحضوری آنلاین و آفلاین بود. اتخاذ تمهیداتی از سوی مدیران نظام سلامت جهت برنامه‌ریزی در راستای ارائه آموزش احیای قلبی ریوی می‌تواند نتایج مثبتی برای مراکز آموزشی و درمانی به‌همراه داشته باشد.
واژه‌های کلیدی: احیای قلبی ریوی، آموزش حضوری، آموزش غیرحضوری، دانش، دانشجویان پرستاری.
متن کامل [PDF 298 kb]   (427 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/6/15 | پذیرش: 1400/12/10 | انتشار: 1400/12/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Fanaee M, jouzi M, salmani F. Comparing The Effect of Resuscitation Drugs Training by in-Person and in-Absentia Methods on The Knowledge of Nursing Students Studying in Islamic Azad University, Najafabad Branch, in 2020. 3 JNE 2022; 11 (1) :27-36
URL: http://jne.ir/article-1-1325-fa.html

فنایی مینا، جوزی مینا، سلمانی فاطمه. مقایسه تأثیر آموزش حضوری و غیرحضوری داروهای احیا بر دانش دانشجویان پرستاری دانشگاه آزاد اسلامی واحد نجف‌آباد سال 1399. آموزش پرستاری. 1401; 11 (1) :27-36

URL: http://jne.ir/article-1-1325-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 1 - ( فروردین و اردیبهشت 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4645