[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 11، شماره 5 - ( آذر و دی 1401 ) ::
جلد 11 شماره 5 صفحات 1-9 برگشت به فهرست نسخه ها
آموزش و ثبت پیگیری پس از ترخیص بر اساس استاندارد های اعتباربخشی در بخشهای کودکان شهر اصفهان
زهرا زمانی ، محبوبه نم نباتی ، مسعود فردوسی ، شهره ضیایی
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، article_170@yahoo.com
چکیده:   (1002 مشاهده)
مقدمه: آموزش به بیمار، مددجویان را برای مراقبت از خود توانمند می سازد. کودکان به تنهایی توانایی خود مراقبتی ندارند و والدین مسئول مراقبت از آنها هستند. این مطالعه به بررسی "آموزش و ثبت پیگیری پس از ترخیص" به مادران با کودکان در حال ترخیص، بر اساس استانداردهای اعتبار بخشی ایران، پرداخته است.
روش کار: روش پژوهش مقطعی و توصیفی تحلیلی بود. این مطالعه در سال 1395 به بررسی 231 مادر با کودک در حال ترخیص در بیمارستان های آموزشی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان پرداخته است. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه و چک لیست محقق ساخته بود. داده ها با استفاده از آمار توصیفی و استنباطی (05/0p<) و نرم افزار16SPSSتجزیه و تحلیل گردید.
یافته ها: میانگین نمره کل ثبت "آموزش پیگیری پس از ترخیص" توسط پزشک، با میانگین نمره آموزشهای دریافت شده توسط مادر، اختلاف معنی داری داشت (002/0=P). میانگین نمره کل ثبت "آموزش پیگیری پس از ترخیص" توسط پرستار با میانگین نمره آموزشهای دریافت شده توسط مادر، اختلاف معنی داری داشت (001/0>P). ضریب توافق ثبت آموزش ارائه شده توسط پزشک و پرستار، با آموزشهای دریافت شده توسط مادر 68% و 85 %  بود.
نتیجه گیری: براساس نتایج مطالعه حاضر، ثبت "آموزش پیگیری پس از ترخیص" توسط پزشک بیشتر از آموزش های دریافت شده توسط مادران بود. همچنین ثبت "آموزش پیگیری پس از ترخیص" توسط پرستار نیز بیشتر از آموزش های دریافت شده توسط مادران بود. پیشنهاد می گردد اجرای برنامه آموزش به بیمار از زمان پذیرش تا ترخیص، برنامه ریزی شود و اجرا کنندگان برنامه آموزشی از روش های مختلف آموزشی استفاده نمایند.

واژه‌های کلیدی: آموزش به بیمار، استاندارد های اعتبار بخشی، ثبت، بخش کودکان، برنامه ترخیص
متن کامل [PDF 256 kb]   (322 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1400/11/21 | پذیرش: 1401/7/13 | انتشار: 1401/9/10
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Zamani Z, Namnabati M, Masuod M, Ziaei S. Education and registration of follow-up after discharge based on Accreditation standards in pediatric’s wards of Isfahan. 3 JNE 2022; 11 (5) :9-1
URL: http://jne.ir/article-1-1392-fa.html

زمانی زهرا، نم نباتی محبوبه، فردوسی مسعود، ضیایی شهره. آموزش و ثبت پیگیری پس از ترخیص بر اساس استاندارد های اعتباربخشی در بخشهای کودکان شهر اصفهان. آموزش پرستاری. 1401; 11 (5) :9-1

URL: http://jne.ir/article-1-1392-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 11، شماره 5 - ( آذر و دی 1401 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4645