[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 6، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1396 ) ::
جلد 6 شماره 3 صفحات 30-24 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه اثربخشی آموزش احیای قلبی - ریوی از طریق "ایفای نقش و فیلم ویدئویی" بر دانش و عملکرد دانش آموزان دبیرستانی
نصراله علیمحمدی ، زهرا باقرصاد ، مریم معروفی
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، اصفهان، ایران. ، marofi@nm.mui.ac.ir
چکیده:   (5212 مشاهده)
مقدمه: داشتن مهارت های احیاء قلبی ریوی در گروه سنی نوجوان دارای اهمیت بسزایی است، این مطالعه با هدف تعیین مقایسه تأثیر دو روش آموزش احیای قلبی-ریوی از طریق ایفای نقش و فیلم ویدئویی بر دانش و عملکرد دانش آموزان دبیرستانی انجام شده است.
روش کار: مطالعه به روش نیمه تجربی انجام گرفت. نمونه های  پژوهش را 64 نفر دانش آموز در گروه ایفای نقش (32 نفر) و فیلم ویدئویی (32 نفر) که از طریق نمونه گیری خوشه ای از دبیرستان های منتخب شهر اصفهان در سال 1393تشکیل دادند. ابزار گردآوری داده ها، پرسشنامه مشتمل بردو  بخش مشخصات دموگرافیک، دانش سنجی احیای قلبی ریوی و چک لیست عملکردسنجی دانش آموزان در رابطه با  انجام احیا قلبی ریوی بود. داده ها از طریقSPSS 18 با استفاده از آزمون های امار توصیفی و استنباطی مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت.
یافته ها: نتایج نشان داد ضمن اینکه میانگین نمره آگاهی و عملکرد در هر دو گروه (ایفای نقش و فیلم آموزشی) بعد از مداخله بطور معناداری بیشتر از قبل از مداخله بوده است (001/0>p). میانگین تغییرات نمره آگاهی و عملکرد بعد از مداخله نسبت به قبل از مداخله در گروه فیلم آموزشی بطور معناداری بیشتر از گروه ایفای نقش بوده است (001/0>p).
نتیجه گیری: نتایج نشان داد آموزش احیای قلبی-ریوی از طریق فیلم آموزشی و ایفای نقش باعث افزایش دانش و عملکرد دانش اموزان گردیده است و با توجه به یافته های پژوهش حاضر و افزایش قابل توجه یادگیری از طریق فیلم آموزشی پیشنهاد می گردد  آموزش مراحل احیای قلبی ریوی به صورت فیلم آموزشی در مقطع دبیرستان جهت دانش آموزان جزء برنامه درسی قرار گرفته و بدین طریق آموزش داده شود. آموزش داده شود. 
 
واژه‌های کلیدی: احیای قلبی ریوی، فیلم ویدئویی، ایفای نقش، دانش، عملکرد، دانش آموزان
متن کامل [PDF 586 kb]   (2178 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1395/4/28 | پذیرش: 1396/6/6 | انتشار: 1396/6/6
ارسال پیام به نویسنده مسئول



XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Alimohammadi N, Baghersad Z, Marofi M. Compression two methods "role playing and video type" of CPR education on knowledge and skills of high school students. 3 JNE 2017; 6 (3) :24-30
URL: http://jne.ir/article-1-667-fa.html

علیمحمدی نصراله، باقرصاد زهرا، معروفی مریم. مقایسه اثربخشی آموزش احیای قلبی - ریوی از طریق "ایفای نقش و فیلم ویدئویی" بر دانش و عملکرد دانش آموزان دبیرستانی . آموزش پرستاری. 1396; 6 (3) :24-30

URL: http://jne.ir/article-1-667-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 6، شماره 3 - ( مرداد و شهریور 1396 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4645