[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 8، شماره 5 - ( آذر و دی 1398 ) ::
جلد 8 شماره 5 صفحات 46-39 برگشت به فهرست نسخه ها
مقایسه آموزش به دو روش سنتی و جیگساو بر میزان یادگیری و درک از محیط یادگیری دانشجویان کارشناسی اتاق عمل
صدیقه حنانی ، نجمه سمیعی ، آلیس خاچیان
دانشگاه علوم پزشکی ایران، تهران، ایران ، najme_63@yahoo.com
چکیده:   (3515 مشاهده)
مقدمه: یادگیری دانشجو محور منجر به بهبود یادگیری می شود. روش جیگساو با استفاده از استراتژی های یادگیری تعاملی سبب یادگیری فعال و دانشجو محور می شود و اندازه های درک از محیط یادگیری در روش های مشارکتی تدریس قوی تر است. بنابراین ، این مطالعه با هدف تعیین تأثیر روش آموزش جیگساو بر یادگیری ودرک از محیط یادگیری دانشجویان در مقایسه با روش تدریس سنتی انجام شد.
روش کار: در این مطالعه نیمه تجربی که در سال 1397 انجام گرفت، 28 نفر از دانشجویان کارشناسی اتاق عمل بر اساس انتخاب تصادفی ساده به دو گروه آزمون و کنترل تقسیم شدند. گروه آزمون با روش جیگساو و گروه کنترل با روش تدریس سنتی آموزش داده شدند. داده های مطالعه با استفاده از امتحان تخصصی محتوای مداخله و پرسشنامه DREEM به روش خودگزارشی قبل و بعد از مداخله  در دوگروه جمع آوری گردید و با استفاده از آماره های توصیفی و استنباطی تجزیه و تحلیل گردید.
یافته ها: یافته های مطالعه نشان داد که بین دو گروه آزموزش جیسگاو و سنتی  از نظر میانگین نمره یادگیری اختلاف آماری معناداری وجود دارد .(p<0.05) هم چنین درک از محیط آموزشی در دانشجویان دو گروه آموزش جیگساو و سنتی تفاوت آماری معناداری نشان داد (p<0.05).
نتیجه گیری: آموزش با روش جیگساو با توجه به درگیر نمودن دانشجویان به شکل فعالانه به نحو مطلوبی سبب افزایش میزان یادگیری و بهبود قابل توجه در درک از محیط یادگیری  دانشجویان اتاق عمل می گردد. بنابراین استفاده از این روش اموزشی جهت تدریس دانشجویان اتاق عمل توصیه می گردد.
 
واژه‌های کلیدی: آموزش، روش آموزشی، یادگیری، سنتی، جیگساو
متن کامل [PDF 1388 kb]   (1721 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1398/8/17 | پذیرش: 1398/11/12 | انتشار: 1398/11/12
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hannani S, Samii N, Khacian A. Comparison of Traditional and Jigsaw Teaching Methods on Learning and Perception of Learning Environment of Operating Room Students of Iran University of Medical Sciences. 3 JNE 2019; 8 (5) :39-46
URL: http://jne.ir/article-1-1099-fa.html

حنانی صدیقه، سمیعی نجمه، خاچیان آلیس. مقایسه آموزش به دو روش سنتی و جیگساو بر میزان یادگیری و درک از محیط یادگیری دانشجویان کارشناسی اتاق عمل. آموزش پرستاری. 1398; 8 (5) :39-46

URL: http://jne.ir/article-1-1099-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 8، شماره 5 - ( آذر و دی 1398 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 4645