[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
تست::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
نمایه پرستاری
AWT IMAGE 
..
روان پرستاری
AWT IMAGE
..
مدیریت ارتقای سلامت
AWT IMAGE
..
پژوهش پرستاری
AWT IMAGE
..
سامانه جامع رسانه ها
..
:: دوره 4، شماره 1 - ( بهار 1394 ) ::
جلد 4 شماره 1 صفحات 48-39 برگشت به فهرست نسخه ها
تجارب دانشجویان پرستاری از تدریس اساتید در دروس تئوری: یک مطالعه کیفی
زینب همتی ، فریبا حقانی ، داود کیانی
دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ، haghani@edc.mui.ac.ir
چکیده:   (13422 مشاهده)
مقدمه: آموزش در کلاس‌های تئوری، آغازی جهت آمادگی دانشجویان در ورود به بالین پرستاری می‌باشد، و آگاهی از مشکلات آن کمک شایانی به ارتقاء کیفیت آموزش می‌نماید. لذا، این مطالعه با هدف تبیین تجارب دانشجویان پرستاری از تدریس اساتید در کلاس‌های تئوری در سال 1393 انجام شد. روش: این مطالعه کیفی از نوع پدیدارشناسی تفسیری و در راستای درک تجارب دانشجویان پرستاری از تدریس اساتید در کلاس‌های تئوری انجام شد. جهت جمع‌آوری اطلاعات از روش نمونه‌گیری هدفمند و مصاحبه نیمه ساختار یافته استفاده شد. تجزیه و تحلیل داده‌ها با استفاده از روش 7 مرحله‌ای دیکلمن انجام شد. یافته‌ها: در این مطالعه 20 نفر از دانشجویان پرستاری در مصاحبه انفرادی و گروهی شرکت کردند. یافته‌های حاصل از تجزیه و تحلیل داده‌های حاصل از مصاحبه با دانشجویان 5 تم را پدیدار ساخت که عبارت بودند از تجربه استاد، عدم استفاده صحیح از ابزار آموزشی، آمادگی قبلی استاد جهت تدریس و ارایه مطالب به روز، برقراری ارتباط، مدیریت کلاس درس. نتیجه‌گیری: با توجه به این که هدف اصلی از تربیت دانشجویان پرستاری، کسب دانش به روز در کلاس‌های تئوری می‌باشد، لذا می‌توان با به کارگیری اساتید با تجربه و فراهم ساختن محیط آموزشی مناسب جهت یادگیری مؤثر دانشجویان و آمادگی آنان جهت ارایه این دانش در مراقبت از بیمار کمک نمود.
واژه‌های کلیدی: مطالعه کیفی، دانشجویان پرستاری، دروس تئوری
متن کامل [PDF 695 kb]   (2297 دریافت)    
نوع مطالعه: پژوهشی-کمی | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1394/1/16 | پذیرش: 1394/1/31 | انتشار: 1394/1/31
ارسال پیام به نویسنده مسئول


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Hemati Z, Haghani F, Kiani D. Nursing students' perceptions of teaching by teachers in theoretical courses: A qualitative study. 3 JNE 2015; 4 (1) :39-48
URL: http://jne.ir/article-1-444-fa.html

همتی زینب، حقانی فریبا، کیانی داود. تجارب دانشجویان پرستاری از تدریس اساتید در دروس تئوری: یک مطالعه کیفی. آموزش پرستاری. 1394; 4 (1) :39-48

URL: http://jne.ir/article-1-444-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 4، شماره 1 - ( بهار 1394 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشریه آموزش پرستاری Journal of Nursing Education
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 44 queries by YEKTAWEB 4645