Journal archive for Google Scholar Robot!

Journal of Nursing Education

نشریه آموزش پرستاری



Volume 10, Number 4 (2021-7)


The Effectiveness of Positive Psychology on Pain Acceptance and Control of Emotions in Cancer Patients: A Randomized Clinical Trial Study
اثربخشی روان‌درمانی مثبت‌نگر بر پذیرش درد و کنترل عواطف بیماران مبتلا به سرطان: یک مطالعه کارآزمایی بالینی تصادفی شده
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Comparison of the Curriculum of Master of Pediatric Nursing in Iran and Ingram, McGill Canada: A Comparative Study
مقایسه برنامه درسی دوره کارشناسی ارشد پرستاری کودکان در ایران و مک گیل کانادا: یک مطالعه تطبیقی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Presenting a causal model of Quality of Work Life based on Job Stress and Emotional Intelligence by Fatigue in single Nurses
ارائه مدل علّی کیفیت زندگی کاری بر اساس استرس شغلی و هوش هیجانی با میانجی‌گری خستگی در پرستاران مجرد
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Predicting Problem Solving Skills Based on Nurses' Anxiety and Psychological Health
پیش بینی کننده های مهارت حل مسئله بر اساس اضطراب و سلامت روانشناختی پرستاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Evaluation and Comparison of the Effectiveness of Empowerment Program for Nurses and Health Care Providers in Education and Control of Type 2 Diabetes: A Randomized Controlled Trial Nested in an Action Research
بررسی و مقایسه اثربخشی برنامه توانمندسازی کارشناسان پرستاری و بهداشت در آموزش و کنترل دیابت نوع دو : کارآزمایی شاهد دار تصادفی شده لانه گزیده در یک اقدام پژوهی
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

The Role of Meta-memory and Positive Meta-cognitions and Meta-emotions in Predicting Caring Behavior of Nurses
نقش فراحافظه و فراهیجان‌ها و فراشناخت‌های مثبت در پیش‌بینی رفتار مراقبتی پرستاران
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Effect of Objectively Structured Evaluation of Clinical Skills on Performance, Anxiety, Satisfaction of Nursing Students
تاثیر روش ارزشیابی ساختارمندعینی مهارتهای بالینی(OSATS ( بر عملکرد ،اضطرب امتحان و رضایتمندی دانشجویان پرستاری در درس بررسی وضعیت سلامت
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |

Barriers to The Implementation of The Nursing Process from the Perspective of Nurses Working in Ardabil and Khalkhal University Hospitals in 2020
موانع اجرای فرآیند پرستاری از دیدگاه پرستاران شاغل در بیمارستان های دانشگاهی اردبیل و خلخال در سال 1399
| [Abstract-FA] | [Abstract-EN] | [PDF-EN] | [PDF-FA] | [XML] |


Home | All volumes | All issues | All articles